Tevens heeft Ford een ‘powerwall’ geïnstalleerd waarmee voertuig en conceptdesigns kunnen worden geprojecteerd in driedimensionale plus virtuele omgevingen. Ook is geïnvesteerd in nieuwe freesbanken die gebruikmaken van computerondersteund ontwerp om nauwkeurige klei modellen te maken van nieuwe voertuigen voor aërodynamische windtunneltests. Het uitgebreide designcentrum is de thuisbasis voor het ontwikkelteam met globale verantwoordelijkheid voor kleine en compacte modellen van Ford, waaronder de Fiesta en Focus.

Erika Tsubaki, supervisor Design Strategy and Futuring bij de autofabrikant: "Het design van al onze modellen is voor Ford wereldwijd steeds belangrijker geworden. We waren er daarom op gespitst om dezelfde designtaal te implementeren tijdens het bouwen van de uitbreiding van het nieuwe designcentrum". Het open planontwerp van de uitbreiding houdt in dat er geen barrières zijn tussen de teams die werkzaam zijn in het centrum, waardoor een open, stimulerende atmosfeer wordt gecreëerd die van belang is voor het designproces. "Een designstudio verschilt van een traditioneel kantoor waarin mensen naast elkaar zitten aan rijen bureaus", aldus Serife Celebi, designsupervisor kleur/materiaal ontwerp bij Ford Europa. "In een designstudio is voldoende ruimte en natuurlijk licht nodig om designs en concepten te beoordelen vanuit verschillende hoeken en vanaf verschillende afstanden. De nieuwe vleugel is uitgerust met een glazen gevel en een open interieur dat is ontworpen om mensen aan te moedigen tot een nauwere interactie, voor een beter begrip van het ontwikkelproces". De nieuwe vleugel is de grootste uitbreiding van het designcentrum sinds de bouw in 1968.

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding