Het magazine krijgt een compacter formaat (215 x 285 mm) en een glanzende, dikker uitgevoerde cover (115 grams in plaats van 57 grams). Verder vinden de lezers nieuwe rubrieken en kunnen zij profiteren van een gratis carwash-actie. Het aantal pagina’s blijft gelijk.

Om het blad heen is in de maand augustus (edities 31, 32, 33 en 34) een outsert gehecht met een bon voor een gratis was-/droogprogramma bij Texaco-stations met een wasstraat. "De vakantieperiode is voor ons een goed moment, we verkopen dan altijd meer exemplaren", zegt marketing manager Maarten Roomer. Hij meldt dat de promotie wordt gedaan met een outdoor campagne in alle grote steden in Nederland en in de schapbakken bij Albert Heijn. Advertentiepagina’s over de actie ‘Koop AutoWeek en krijg een gratis carwash bji Texaco’ worden geplaatst in alle mannenbladen en in het AD en de Volkskrant, terwijl narrow casting en stopborden bij alle Texaco-stations te vinden zullen zijn. Ten slotte is er een online campagne, uitgevoerd op de eigen site alsmede op nu.nl en autotrader.nl.