Het gaat om garages die opereren binnen de formules James, Profile Tyrecenter en ABC van The Alwaysbemobile Company. Samen vormen ze "het eerste landelijke netwerk, specifiek voor de aircocheck en airco-onderhoud".

Alle afspraken kunnen online gemaakt worden, via een dealerlocator op basis van postcode of woonplaats. Na aankoop van "de AircoRefresh waardebon" (29,50 euro) kan de afspraak worden gepland. "Een gespecialiseerde monteur" kijkt naar de volgende punten: algeheel functioneren van het systeem, luchtuitstroomtemperatuur, reiniging en controle van het pollenfilter. Conform diezelfde aanpak voerde The Alwaysbemobile Company afgelopen voorjaar samen met Groupon een aircoactie. Binnen een paar weken werden toen meer dan duizend aircobonnen verkocht. Ruben Arcos Schuurs (Inkoop/Marketing bij The Alwaysbemobile Company): "Die score heeft ons bevestigd in wat we al langer dachten, namelijk dat er een groeiende markt is van consumenten die zich online oriënteren op specifiek onderhoud aan hun auto, op het moment dat het hen uitkomt. Reden voor ons om versneld werk te maken van een eigen, landelijk netwerk op het gebied van airco-onderhoud."

Volgens The Alwaysbemobile Company blijkt uit steekproeven dat automobilisten soms zonder het te weten rondrijden met een schimmels en bacteriën. In de vochtige omgeving van de airco, waar veel temperatuurschommelingen optreden, gedijen die goed. Het gros van de automobilisten laat de airco echter nooit nakijken. Dat gebeurt meestal pas nadat inzittenden last krijgen van geïrriteerde luchtwegen, keelpijn en tranende ogen. In Nederland rijden circa zes miljoen auto’s met een airco rond.

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding