Een bewust gemaakte keuze, zegt hoofdredacteur Peter Brouwer. "Nieuws mocht vroeger drie weken oud zijn – het bleef nieuws. Dat is tegenwoordig ondenkbaar en het wordt door de ontvanger ook niet meer geaccepteerd." Hij wijst erop dat de brancheactualiteit zijn weg naar de ontvanger vindt via social media, dagelijkse e-mailnieuwsbrieven en websites. "Eens in de twee weken een samenvatting geven is dan mosterd na de maaltijd." Daarom zal bij AM-print met ingang van komend nummer het nodig veranderen.

De nieuwe verschijningsvorm – magazineformaat – is de drager van een andere inhoudelijke benadering. Meer achtergrondartikelen over trends binnen de branche, harde cijfers en data, inclusief commentaar en interviews met personen uit onze branche die er toe doen. Verhelderend en spraakmakend, omlijst met pakkend fotowerk, en "een perfecte combinatie met onze congressen, verkiezingen, events en opleidingen."

Het sterkere onderscheid tussen nieuws en achtergrond sluit volgens Brouwer beter aan op de hedendaagse behoeften van de branchegenoten. "Op onze site automobielmanagement.nl vindt de lezer de dagelijkse brancheactualiteit en thema’s en dossiers. Hierin verzamelen we alle informatie over bepaalde onderwerpen die de branche bezighouden, zoals duurzame mobiliteit en verkoopcijfers." Bij alle veranderingen blijft één ding ongewijzigd: "We blijven het overzicht bieden van wat zich binnen onze sector afspeelt en we vertrouwen erop het lijfblad te blijven van de manager in de Nederlandse autobranche."