Drie jaar geleden begonnen TNS NIPO en consultantsbureau BearingPoint voor het eerst de customer centricity (‘klant centraal’) te meten van een groot aantal Nederlandse bedrijven. Als basis voor de ranking vroeg TNS NIPO ook ditmaal tienduizend consumenten naar hun ervaringen met de klantgerichtheid van organisaties in elf verschillende branches. De uitkomsten op basis van zes onderzoekcriteria werden vertaald in de Customer Centric DNA Award. Het onderzoek had betrekking op meer dan honderd bedrijven.

Toyota won niet alleen  in zijn eigen categorie maar werd ook overall winnaar. Op het aspect webcare staat Toyota op nummer 1 van alle onderzochte bedrijven. De twee andere genomineerde automerken waren Volvo en BMW. Namens Toyota ontving Paul van den Acker (General Manager Marketing Toyota & Lexus) de award gisteren uit handen van Focwa-voorzitter Frits Huffnagel.

Samen met de supermarkten scoorde de autosector het hoogst op klantgerichtheid: in de top-10 van de Customer Centric DNA pijler ‘vertrouwen’ komt zeven maal een automerk voor.

Meer informatie vindt u op www.customercentricdna.nl.