Er gingen 32 aanvragen de deur uit, die door tien automerken niet beantwoord konden worden. De rest kwam wel met een reactie, die inhoudelijk en qua snelheid sterk uiteen loopt. Kwalitatief gezien gaan de merken Skoda en Toyota het beste om met een infoaanvraag: zij krijgen beide meer dan een 8.

Gemiddeld genomen is er een opwaartse lijn, want ten opzichte van 2012 komen automerken niet alleen sneller met een reactie maar laten ze ook weten dat de aanvraag binnen is. Toch is er volgens VAVDZ ook nog genoeg te verbeteren. Opvallend bijvoorbeeld is dat maar in 4 van de 32 gevallen contact wordt opgenomen nadat de brochure op de bus is gedaan. Vaak staat in de begeleidende brief alleen het adres van de dealer en in vier gevallen zit zo’n brief of contactadres er helemaal niet bij.

VAVDZ vindt dat de leadopvolging op een hoger professioneel plan moet. Voorzitter Martin Huisman heeft alle auto-importeurs de rapportage toegestuurd. "Wij dagen iedereen uit om volgend jaar net als Skoda en Toyota boven het cijfer 8 te scoren."

Het volledige rapport is te downloaden voor leden van de VAVDZ.