Musk wil in 45 minuten van New York naar Los Angeles

Elon Musk van ev-autofabrikant Tesla wil weer een revolutie ontketenen in het transport. Hij ziet magnetische zweeftreinen die door enorme vacuümbuizen de afstand van Los Angeles naar New York (vierduizend kilometer) in drie kwartier zouden kunnen overbruggen.

Het klinkt krankzinnig maar Musk haalt eigenlijk een verhaal uit de oude doos want in het begin van de vorige eeuw werd er al over gedacht. Minstens een onderneming zou op dit moment werken aan een prototype. De gedachte van de zogenoemde hyperloop is te vergelijken met het ouderwetse buizensysteem dat bijvoorbeeld bij banken wordt gebruikt om geld te transporteren. Een enorme vacuümbuis, boven de grond of zelfs onder water, wordt dan gecombineerd met het systeem zoals dat al functioneert bij de magnetische zweeftrein.   

  

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Musk wil in 45 minuten van New York naar Los Angeles - Automobielmanagement.nl

Musk wil in 45 minuten van New York naar Los Angeles

Elon Musk van ev-autofabrikant Tesla wil weer een revolutie ontketenen in het transport. Hij ziet magnetische zweeftreinen die door enorme vacuümbuizen de afstand van Los Angeles naar New York (vierduizend kilometer) in drie kwartier zouden kunnen overbruggen.

Het klinkt krankzinnig maar Musk haalt eigenlijk een verhaal uit de oude doos want in het begin van de vorige eeuw werd er al over gedacht. Minstens een onderneming zou op dit moment werken aan een prototype. De gedachte van de zogenoemde hyperloop is te vergelijken met het ouderwetse buizensysteem dat bijvoorbeeld bij banken wordt gebruikt om geld te transporteren. Een enorme vacuümbuis, boven de grond of zelfs onder water, wordt dan gecombineerd met het systeem zoals dat al functioneert bij de magnetische zweeftrein.   

  

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding