De zakenwereld is de afgelopen tien jaar vergaand veranderd. Door de internationalisering is de concurrentiestrijd heviger dan ooit en om aan de top te blijven staan moet de moderne CEO een visionair zijn met een breed scala aan vaardigheden. Hij of zij moet niet alleen in staat zijn het hele plaatje te zien maar zich ook bewust zijn van de details die het bedrijf kunnen schaden.

In Escape from the Boardroom gaat de baas een aantal uitdagingen aan die door werknemers op verschillende niveaus in de organisatie zijn bedacht. Ze laten hun kantoor voor wat het is, en ervaren hun bedrijf vanaf de andere kant. De CEO’s worden overal in het hele bedrijf tewerkgesteld en rapporteren daarna aan hun medewerkers. Is het bedrijf in goede conditie, zodat het de internationale uitdagingen van nu met succes kan aangaan? Of wordt het toch weer terug naar de tekenkamer?

In de eerste aflevering van deze serie krijgt de CEO van Spyker Cars uitdagingen van zijn productieteam. Spyker Cars wil zijn nieuwe luxemodel presenteren op de prestigieuze autobeurs in Californië, Het conceptmodel van de Spyker B6 Venator, dat voor 118.000 euro werd gebouwd, werd vol lof onthaald tijdens de Autosalon in Genève dit jaar. Maar doet hij het net zo goed tijdens het Pebble Beach Concours d’Elegance. aan de andere kant van de Atlantische Oceaan? Er staat veel op het spel en het team vraagt zich of ze de auto klaar krijgen omdat Victor veranderingen blijft doorvoeren naarmate de deadline nadert. Zal Victor Muller na deze opdrachten in staat zijn om het bedrijf naar een hoger level te tillen?

Bekijk voor het antwoord op deze laatste vraag deze Nederlands getinte uitzending van Escape from the Boardroom –  in opdracht van en geproduceerd in samenwerking met The Open University door Twofour –  op zaterdag 21 september om 4.10 uur en 17.10 uur en zondag 22 september om 11.10 uur en 23.10 uur op BBC World News.