Expert uit de Nederlandse autobranche belichten deze middag de volgende onderwerpen:

  • De opkomst van buitenlandse grossiers. Clem Dickmann (directeur onderzoeksbureau Aumacon) belicht de groeiende rol van internationale onderdelenleveranciers. Is er voor de gevestigde orde reden tot bezorgdheid? Aansluitend is er een podiumdiscussie met Harm Harmsen (General Manager WM Automaterialen) en J-W Goorhuis (Salesmanager Bleker Autoteile).
  • Sociale media en de aftermarket. Hoe kun je als ondernemer via deze snel oprukkende communicatiemiddelen omzet genereren voor de werkplaats? Michel van Roon, directeur CRM Automotive Academy, voorziet de vragen van antwoorden.
  • Driving on thin ice. Een actuele schets van met name de onderdelenkant van de after market. René Seyger, partner van Roland Berger Strategy Consultants, heeft en geeft de nieuwste cijfers.
  • Groen op de after market. In navolging van de auto’s zelf kleurt ook de wereld van onderhoud en reparatie steeds groener. Is de hype een blijvertje geworden?
  • Help, ik heb geen monteur! Het tekort aan technici blijft een probleem. Hoe erg wordt het? En wat valt er tegen te doen? Daarover spreekt oud-staatssecretaris Paul de Krom, sinds kort aanjager van het nationale Techniekpact. Bovendien gaan drie experts de discussie aan: Innovam-directeur Leo Fransen, Paul Claessen, docent aan HAN Automotive, en schadeherstelondernemer Alfred Möller.

Last but not least presenteren AM en VWE Voertuiginformatie het Nationaal Occasion Onderzoek (NOO). Over de sluipende daling van het aantal APK’s, de teruglopende B2B-verkoop, de relatie tussen milieulabel en sta-dagen. VWE-directeur Michel Corveleijn belicht de hoofdlijnen; na afloop ontvangt iedere bezoeker het volledige rapport. Aanvullend presenteert Marktplaats Auto’s een onderzoek naar de sentimenten van de autokoper.

 

Na afloop van het congres is er tijdens het afsluitende walking dinner gelegenheid tot netwerken. Aanmelden kunt u hier.