Puls: online maakt informatie dealer niet overbodig

Ondanks de opmars van internet als informatiebron blijft er bij prospects voor een auto wel degelijk behoefte bestaan aan persoonlijke tekst en uitleg. Dat stelt de Duitse marktonderzoeker Puls op basis van een enquête.

De toekomst in de autobranche is dan ook aan merken c.q. dealers die erin slagen een aantrekkelijke digitale etalage te koppelen aan een persoonlijk onderhoud. "Haal de klant uit de anonimiteit van het internet" – aldus Puls.

Het bureau peilde 1.195 klanten over verschillende branches, waaronder de automotive. Van hen gaf 82 procent aan niet genoeg te hebben aan het web alleen. In dat verband spreekt Puls van een "hergeboorte" van het persoonlijk advies. Een op de drie Duitsers zegt dat de informatiestroom op internet hen in verwarring brengt. Bij jongeren onder de 25 jaar ligt het percentage zelfs op veertig. In samenhang daarmee zegt dertien procent van de Duitse consumenten onvoldoende vertrouwen te hebben in internet. Bij de jongeren heeft zelfs een op de vijf dat. Vooral in de sectoren automotive (62 procent), banken/verzekeraars (53 procent) en medicijnen is (sterk) behoefte aan direct, aanvullend contact.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Puls: online maakt informatie dealer niet overbodig - Automobielmanagement.nl

Puls: online maakt informatie dealer niet overbodig

Ondanks de opmars van internet als informatiebron blijft er bij prospects voor een auto wel degelijk behoefte bestaan aan persoonlijke tekst en uitleg. Dat stelt de Duitse marktonderzoeker Puls op basis van een enquête.

De toekomst in de autobranche is dan ook aan merken c.q. dealers die erin slagen een aantrekkelijke digitale etalage te koppelen aan een persoonlijk onderhoud. "Haal de klant uit de anonimiteit van het internet" – aldus Puls.

Het bureau peilde 1.195 klanten over verschillende branches, waaronder de automotive. Van hen gaf 82 procent aan niet genoeg te hebben aan het web alleen. In dat verband spreekt Puls van een "hergeboorte" van het persoonlijk advies. Een op de drie Duitsers zegt dat de informatiestroom op internet hen in verwarring brengt. Bij jongeren onder de 25 jaar ligt het percentage zelfs op veertig. In samenhang daarmee zegt dertien procent van de Duitse consumenten onvoldoende vertrouwen te hebben in internet. Bij de jongeren heeft zelfs een op de vijf dat. Vooral in de sectoren automotive (62 procent), banken/verzekeraars (53 procent) en medicijnen is (sterk) behoefte aan direct, aanvullend contact.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding