Mijngrossier.nl: social media populair in de werkplaats

Bij personen die werken bij een autobedrijf is Facebook zowel zakelijk als privé veruit het populairste sociale medium. Dat blijkt uit een onderzoek onder de klanten van mijngrossier.nl.

550 mensen vulden de vragenlijst in die mijngrossier.nl ze onlangs voorschotelde op het gebied van sociale media. Twee derde blijkt er actief mee bezig (net als het landelijk gemiddelde in andere onderzoeken). Facebook wordt dagelijks het meest bezocht (49%), gevolgd door Twitter (15%). Bij de garages is bijna driekwart niet actief op LinkedIn. Opvallend is de positie van Youtube. Dit kanaal wordt weliswaar niet veelvuldig dagelijks gebruikt (13%), maar scoort relatief zeer hoog bij wekelijks en maandelijks gebruik. Youtube is na Facebook het meest gebruikte social media kanaal bij de garage.

Facebook en Twitter worden voornamelijk gebruikt om nieuws en statusupdates te lezen en te communiceren. Leuke acties of technische informatie zijn minder populair. Een derde van de zakelijke Facebook-gebruikers gebruikt de eigen ‘garagepagina’ op Facebook om acties te zenden. Dit geldt ook voor Twitter. Technische informatie uitwisselen van ‘garagepagina’ naar volgers komt nagenoeg niet voor. Youtube daarentegen blijkt veelvuldig te worden ingezet voor amusement en technische informatie.

De actieve gebruikers onder de respondenten zijn eensgezind: social media hoort in het bedrijfsleven thuis (73%), zowel als persoonlijk aanspreekpunt voor de klant via Twitter en Facebook als in de werkplaats door middel van technische montage- en instructievideo’s op Youtube. Daarnaast geeft de meerderheid aan dat social media eenvoudig toegepast kan worden en dat kennisdeling via deze weg sneller gaat. Van de respondenten die alleen privé actief zijn, geeft bijna driekwart aan geen tijd te hebben om social media zakelijk in te zetten; de rest ziet geen voordeel in zakelijk gebruik.

Meer over het onderzoek vindt u op mijngrossier.nl

 

Mijngrossier.nl: social media populair in de werkplaats - Automobielmanagement.nl

Mijngrossier.nl: social media populair in de werkplaats

Bij personen die werken bij een autobedrijf is Facebook zowel zakelijk als privé veruit het populairste sociale medium. Dat blijkt uit een onderzoek onder de klanten van mijngrossier.nl.

550 mensen vulden de vragenlijst in die mijngrossier.nl ze onlangs voorschotelde op het gebied van sociale media. Twee derde blijkt er actief mee bezig (net als het landelijk gemiddelde in andere onderzoeken). Facebook wordt dagelijks het meest bezocht (49%), gevolgd door Twitter (15%). Bij de garages is bijna driekwart niet actief op LinkedIn. Opvallend is de positie van Youtube. Dit kanaal wordt weliswaar niet veelvuldig dagelijks gebruikt (13%), maar scoort relatief zeer hoog bij wekelijks en maandelijks gebruik. Youtube is na Facebook het meest gebruikte social media kanaal bij de garage.

Facebook en Twitter worden voornamelijk gebruikt om nieuws en statusupdates te lezen en te communiceren. Leuke acties of technische informatie zijn minder populair. Een derde van de zakelijke Facebook-gebruikers gebruikt de eigen ‘garagepagina’ op Facebook om acties te zenden. Dit geldt ook voor Twitter. Technische informatie uitwisselen van ‘garagepagina’ naar volgers komt nagenoeg niet voor. Youtube daarentegen blijkt veelvuldig te worden ingezet voor amusement en technische informatie.

De actieve gebruikers onder de respondenten zijn eensgezind: social media hoort in het bedrijfsleven thuis (73%), zowel als persoonlijk aanspreekpunt voor de klant via Twitter en Facebook als in de werkplaats door middel van technische montage- en instructievideo’s op Youtube. Daarnaast geeft de meerderheid aan dat social media eenvoudig toegepast kan worden en dat kennisdeling via deze weg sneller gaat. Van de respondenten die alleen privé actief zijn, geeft bijna driekwart aan geen tijd te hebben om social media zakelijk in te zetten; de rest ziet geen voordeel in zakelijk gebruik.

Meer over het onderzoek vindt u op mijngrossier.nl