Centraal Beheer Achmea start concept AutoZeker

Centraal Beheer Achmea introduceert in januari het concept AutoZeker, dat het autobedrijf in staat stelt om autoverzekeringen kan aanbieden en verkopen.

Groot voordeel van het concept is dat eventueel autoschadeherstel in eigen beheer blijft. Ook private lease helpt om de werkplaats beter gevuld te krijgen.

Volgens Dennis Hurenkamp, Salesmanager Automotive & Transport bij Centraal Beheer Achmea, wordt bij de verkoop van circa een op de twintig nieuwe auto’s tegelijkertijd een autoverzekering afgesloten. "Ons streven is om dat te verhogen naar een op vijf." De provisie die daarbij hoort, is niet de belangrijkste drijfveer voor een autobedrijf. "Het belangrijkste voordeel is het contact met zijn (lokale) klant. Als de klant een keer schade heeft, wordt zijn auto doorgestuurd naar zijn autobedrijf. Dat is een extra contactmoment. Ook vervangend vervoer verloopt via de dealer. Ik zou zeggen: geef de klant op dat moment het nieuwe model mee."

Meer hierover in de Oliebollen-special van AM, die 20 december verschijnt.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Centraal Beheer Achmea start concept AutoZeker - Automobielmanagement.nl

Centraal Beheer Achmea start concept AutoZeker

Centraal Beheer Achmea introduceert in januari het concept AutoZeker, dat het autobedrijf in staat stelt om autoverzekeringen kan aanbieden en verkopen.

Groot voordeel van het concept is dat eventueel autoschadeherstel in eigen beheer blijft. Ook private lease helpt om de werkplaats beter gevuld te krijgen.

Volgens Dennis Hurenkamp, Salesmanager Automotive & Transport bij Centraal Beheer Achmea, wordt bij de verkoop van circa een op de twintig nieuwe auto’s tegelijkertijd een autoverzekering afgesloten. "Ons streven is om dat te verhogen naar een op vijf." De provisie die daarbij hoort, is niet de belangrijkste drijfveer voor een autobedrijf. "Het belangrijkste voordeel is het contact met zijn (lokale) klant. Als de klant een keer schade heeft, wordt zijn auto doorgestuurd naar zijn autobedrijf. Dat is een extra contactmoment. Ook vervangend vervoer verloopt via de dealer. Ik zou zeggen: geef de klant op dat moment het nieuwe model mee."

Meer hierover in de Oliebollen-special van AM, die 20 december verschijnt.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding