Dat meldt reclamevakblad Adformatie. Het idee achter Big Boys, dat tot stand is gekomen na twee jaar van moeizame gesprekken, is op een luchtige manier de situatie in de autowereld door te nemen,  zo meldde hoofdredacteur Robert van der Ham op het Digital Content Marketing Congres.

Het nieuwe tv-programma wordt  vanaf september wekelijks uitgezonden. Volgens Van der Ham past het naadloos binnen de strategie van Autoweek om het publiek via alle kanalen te bedienen. Het accent ligt tot nu toe op het tijdschrift waaruit Van den Ham nog zeventig procent van de omzet zegt te halen. Maar mediaconsumptie en de advertentiebestedingen veranderen snel. "Dus moeten we dat model gaan loslaten. De autobranche is tamelijk conservatief qua mediabestedingen: op nummer één staat tv, gevolgd door radio, online, outdoor en tenslotte print. Dat doet ons nadenken", zegt Van den Ham in het artikel van Adformatie.  Hij zei dat de prioriteit bij Autoweek de komende jaren bij  tv en digitaal komt te liggen. Behalve naar broadcasting wordt daarbij ook gekeken naar betaal-tv. "Netflix kent iedereen, dat model kun je makkelijk omzetten naar Autoflix. Onder water zijn we hiermee binnen Sanoma aan het testen."

Behalve met zijn tijdschriften is Autoweek bezig met de websites en met apps, met social media en met radio. Bovendien, in het Pinksterweekeinde van 7 tot en met 9 juni organiseert AutoWeek op de testbaan van het RDW het evenement AutoWeek Life.