GM-ceo Barra praat met familie van slachtoffers

De nieuwe ceo van GM, Mary Barra, heeft kennisgemaakt met familieleden van slachtoffers van auto-ongelukken die te maken zouden hebben met de grootste recall van de Amerikaanse autofabrikant.

Mary Barra heeft afgelopen maandagavond 25 van dergelijke familieleden ontmoet in ‘een emotionele bijeenkomst’. GM heeft een recall georganiseerd van inmiddels 2,59 miloen auto’s met startschakelaars waaraan wat mankeert. Volgens Detroit News zou Barra onmiddellijk de excuses hebben aangeboden – iets dat velen van hen hoopten te horen. De bijeenkomst zou ongeveer 75 minuten hebben geduurd.

Bob Hilliard, de advocaat die veel families vertegenwoordigd bij hun claim tegen GM, zou bij de autofabrikant om een dergelijk onderhoud hebben gevraagd.  Al eerder heeft Barra een ontmoeting gehad met de senatoren Blumenthal en Kloubuchar. Blumenthal is een uitgesproken criticaster van GM die vindt dat GM minstens een miljard dollar zou moeten bijdragen aan een hulpfonds voor slachtoffers. Barra is gisteren (1 april) opgetreden in een bijeenkomst voor het congrescommissie over de recall-kwestie.

Die bijeenkomst met de commissie voor energie en handel heeft zij overleefd, terwijl ze aan de commissieleden weinig concrete inforrmatie heeft gegeven over waarom haar bedrijf tien jaar heeft gewacht met de recalls voor de betrokken auto’s.
De terugroepactie van General Motors treft ook Opel, ook al gaat het om kleine aantallen. Er moeten in Europa 7.450 exemplaren van de GT terug naar de dealer. Dit model is namelijk technisch identiek aan de Saturn Sky en de Pontiac Solstice en werd in dezelfde fabriek gebouwd. Het mankement aan het contactslot zou zich niet alleen kunnen voordoen bij exemplaren uit 2007 maar ook bij auto’s die tussen 2008 en 2010 zijn gebouwd. Het defect zou ertoe kunnen leiden dat de sleutel in de uit-positie springt. Volgens GM zouden er in het verleden mogelijk dodelijke ongevallen zijn gebeurd maar voor zover bekend niet met de Opel GT.   

  

GM-ceo Barra praat met familie van slachtoffers - Automobielmanagement.nl

GM-ceo Barra praat met familie van slachtoffers

De nieuwe ceo van GM, Mary Barra, heeft kennisgemaakt met familieleden van slachtoffers van auto-ongelukken die te maken zouden hebben met de grootste recall van de Amerikaanse autofabrikant.

Mary Barra heeft afgelopen maandagavond 25 van dergelijke familieleden ontmoet in ‘een emotionele bijeenkomst’. GM heeft een recall georganiseerd van inmiddels 2,59 miloen auto’s met startschakelaars waaraan wat mankeert. Volgens Detroit News zou Barra onmiddellijk de excuses hebben aangeboden – iets dat velen van hen hoopten te horen. De bijeenkomst zou ongeveer 75 minuten hebben geduurd.

Bob Hilliard, de advocaat die veel families vertegenwoordigd bij hun claim tegen GM, zou bij de autofabrikant om een dergelijk onderhoud hebben gevraagd.  Al eerder heeft Barra een ontmoeting gehad met de senatoren Blumenthal en Kloubuchar. Blumenthal is een uitgesproken criticaster van GM die vindt dat GM minstens een miljard dollar zou moeten bijdragen aan een hulpfonds voor slachtoffers. Barra is gisteren (1 april) opgetreden in een bijeenkomst voor het congrescommissie over de recall-kwestie.

Die bijeenkomst met de commissie voor energie en handel heeft zij overleefd, terwijl ze aan de commissieleden weinig concrete inforrmatie heeft gegeven over waarom haar bedrijf tien jaar heeft gewacht met de recalls voor de betrokken auto’s.
De terugroepactie van General Motors treft ook Opel, ook al gaat het om kleine aantallen. Er moeten in Europa 7.450 exemplaren van de GT terug naar de dealer. Dit model is namelijk technisch identiek aan de Saturn Sky en de Pontiac Solstice en werd in dezelfde fabriek gebouwd. Het mankement aan het contactslot zou zich niet alleen kunnen voordoen bij exemplaren uit 2007 maar ook bij auto’s die tussen 2008 en 2010 zijn gebouwd. Het defect zou ertoe kunnen leiden dat de sleutel in de uit-positie springt. Volgens GM zouden er in het verleden mogelijk dodelijke ongevallen zijn gebeurd maar voor zover bekend niet met de Opel GT.