ANWB start beoordelingssite voor garages

De ANWB introduceert www.anwb.nl/garagereviews. De website moet autobezitters helpen bij de keuze van een garage.

Alle garages van Nederland zijn er te vinden op de kaart of op naam en adres. Klanten maar ook garagehouders kunnen reageren op de beoordelingen. ANWB.nl/reviews is een platform dat vergelijkbaar is met IENS voor restaurants en Zoover voor reisaanbieders.

Uit ANWB-onderzoek blijkt volgens de bond dat twee derde van de autobezitters weinig zin heeft om naar een andere garage te gaan. Dat verandert alleen als dat niet anders kan (verhuizing, koop van een ander merk, grote ontevredenheid). Gemiddeld veranderen mensen slechts drie of vier keer van garage in hun leven. Toch zou tachtig procent van de ondervraagden het prettig vinden om garages te kunnen vergelijken.

Volgens de ANWB letten autobezitters bij de keuze van een garage voornamelijk op  klantvriendelijkheid, afspraken nakomen en de mogelijkheid om terecht te kunnen voor alle werkzaamheden. "Het goede gevoel speelt een belangrijkere rol dan de prijs."

ANWB start beoordelingssite voor garages - Automobielmanagement.nl

ANWB start beoordelingssite voor garages

De ANWB introduceert www.anwb.nl/garagereviews. De website moet autobezitters helpen bij de keuze van een garage.

Alle garages van Nederland zijn er te vinden op de kaart of op naam en adres. Klanten maar ook garagehouders kunnen reageren op de beoordelingen. ANWB.nl/reviews is een platform dat vergelijkbaar is met IENS voor restaurants en Zoover voor reisaanbieders.

Uit ANWB-onderzoek blijkt volgens de bond dat twee derde van de autobezitters weinig zin heeft om naar een andere garage te gaan. Dat verandert alleen als dat niet anders kan (verhuizing, koop van een ander merk, grote ontevredenheid). Gemiddeld veranderen mensen slechts drie of vier keer van garage in hun leven. Toch zou tachtig procent van de ondervraagden het prettig vinden om garages te kunnen vergelijken.

Volgens de ANWB letten autobezitters bij de keuze van een garage voornamelijk op  klantvriendelijkheid, afspraken nakomen en de mogelijkheid om terecht te kunnen voor alle werkzaamheden. "Het goede gevoel speelt een belangrijkere rol dan de prijs."