Michelin ziet omzet dalen in eerste kwartaal

In het eerste kwartaal van 2014 daalde de omzet van Michelin met 2,4 procent: van 4,88 miljard euro in 2013 tot 4,76 miljard euro.

Uit het kwartaalverslag van de bandenproducent blijkt vooral dat Michelin last heeft van de sterke euro. Het verkoopvolume steeg met 3,4 procent. De vraag naar banden ontwikkelde zich goed, zo stelt men, behalve in Oost-Europa. Toch was het hogere verkoopvolume onvoldoende om negatieve wisselkoerseffecten ter waarde van 232 miljoen euro te compenseren.

Niettemin houdt Michelin vast aan de verwachte volumegroei van circa drie procent dit jaar. Voor volgend jaar mikt Michelin op een operationele winst van 2,9 miljard euro. In 2016 moeten de kosten met 1 miljard euro zijn verlaagd.

Michelin ziet omzet dalen in eerste kwartaal - Automobielmanagement.nl

Michelin ziet omzet dalen in eerste kwartaal

In het eerste kwartaal van 2014 daalde de omzet van Michelin met 2,4 procent: van 4,88 miljard euro in 2013 tot 4,76 miljard euro.

Uit het kwartaalverslag van de bandenproducent blijkt vooral dat Michelin last heeft van de sterke euro. Het verkoopvolume steeg met 3,4 procent. De vraag naar banden ontwikkelde zich goed, zo stelt men, behalve in Oost-Europa. Toch was het hogere verkoopvolume onvoldoende om negatieve wisselkoerseffecten ter waarde van 232 miljoen euro te compenseren.

Niettemin houdt Michelin vast aan de verwachte volumegroei van circa drie procent dit jaar. Voor volgend jaar mikt Michelin op een operationele winst van 2,9 miljard euro. In 2016 moeten de kosten met 1 miljard euro zijn verlaagd.