Volvo geeft je een persoonlijke monteur

Volvo neemt bij enkele dealers in Groot-Brittannië een proef met ‘persoonlijke monteurs’. Al bij de aanschaf maakt de koper kennis met z’n ‘eigen’ monteur die de nieuwe auto c.q. de eigenaar zal volgen, repareren en onderhouden.

"Op deze manier hopen we de service aan onze klanten verder te verbeteren. Uiteindelijk is het doel natuurlijk om door zo’n persoonlijke dienstverlening meer auto’s te verkopen," aldus een woordvoerder van Volvo Cars UK. Hij erkent dat bij het onderhoud mogelijk collega’s van de ‘dedicated engineer’ ingeschakeld zullen worden.

De Britse importeur hoopt het systeem de komende tijd over het hele land uit te rollen. "Tot dusverre zijn de dealers heel positief, vooral ook omdat ze positieve reacties krijgen van hun klanten." Volvo heeft al eerder meegedeeld ook meer auto’s online te willen verkopen. Hoe de persoonlijke monteur in dat geval wordt aangewezen, heeft de Zweedse autobouwer tot nu toe nog niet duidelijk gemaakt.

Reacties

Dit concept is niet alleen beperkt tot Engeland, maar wordt wereldwijd parallel uitgerold. Bestellen van uw nieuwe Volvo gaat meer via internet, maar afleveren zal nog steeds via de geprefereerde dealer gaan alsmede de service.

Geplaatst door: J. Hillemans op
Volvo geeft je een persoonlijke monteur - Automobielmanagement.nl

Volvo geeft je een persoonlijke monteur

Volvo neemt bij enkele dealers in Groot-Brittannië een proef met ‘persoonlijke monteurs’. Al bij de aanschaf maakt de koper kennis met z’n ‘eigen’ monteur die de nieuwe auto c.q. de eigenaar zal volgen, repareren en onderhouden.

"Op deze manier hopen we de service aan onze klanten verder te verbeteren. Uiteindelijk is het doel natuurlijk om door zo’n persoonlijke dienstverlening meer auto’s te verkopen," aldus een woordvoerder van Volvo Cars UK. Hij erkent dat bij het onderhoud mogelijk collega’s van de ‘dedicated engineer’ ingeschakeld zullen worden.

De Britse importeur hoopt het systeem de komende tijd over het hele land uit te rollen. "Tot dusverre zijn de dealers heel positief, vooral ook omdat ze positieve reacties krijgen van hun klanten." Volvo heeft al eerder meegedeeld ook meer auto’s online te willen verkopen. Hoe de persoonlijke monteur in dat geval wordt aangewezen, heeft de Zweedse autobouwer tot nu toe nog niet duidelijk gemaakt.

Reacties

Dit concept is niet alleen beperkt tot Engeland, maar wordt wereldwijd parallel uitgerold. Bestellen van uw nieuwe Volvo gaat meer via internet, maar afleveren zal nog steeds via de geprefereerde dealer gaan alsmede de service.

Geplaatst door: J. Hillemans op