Het team bedacht een manier om fans online toegang te bieden tot het F1-archief en – middels een interface – hun ‘belangrijkste moment’ te bewerken tot een clip. Op de gemaakte clips kan vervolgens worden gestemd en voor de winnende clips zijn er prijzen. Deze benadering moet een dimensie toevoegen aan de F1-beleving. De F1-database bevat zo’n zestigduizend uur beeldmateriaal.

De zogeheten ‘Crowd Sourcing Commentary Challenge’ was in het leven geroepen door Tata Communications, Formula One Management en het Mercedes AMG Petronas F1 team Het winnende team ontving de F1 Connectivity Innovation Prize.  Namens het winnende team zei Jody Allen ervan overtuigd te zijn dat iedereen een eigen dierbare F1-herinnering heeft. "Sommige zijn direct herkenbaar, andere zijn individueel en persoonlijk. Door deze momenten op een verhalende manier te verbinden zijn we in staat om iets anders op te bouwen dan alleen een rigide en gestructureerde database." Twee van de vier teamleden zijn volgend jaar als VIP te gast bij Tata Communications tijdens de GP van Monaco.

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding