Bezoekers en deelnemende bedrijven zijn ‘zeer enthousiast’ over de nieuwe opzet, zo meldt AmsterdamRAI, want twee derde deel van de bezoekers gaf de AutoRAI het rapportcijfer 8 of hoger. De automerken gaven aan meer leads genoteerd te hebben dan verwacht. Beursmanager Roelant Groen spreekt van een ‘ongekend hoog’ bezoekersaantal. "Geen enkel ander betaald publieksevenement in Nederland trekt zoveel mensen. Nadat de editie in 2013 niet kon doorgaan, is hiermee in alle opzichten sprake van een geslaagde comeback."
Van de bezoekers gebruikte 42 procent de AutoRAI om zich te oriënteren op een nieuwe auto. Van hen gaf 95 procent aan dat het bezoek aan de beurs zeker heeft bijgedragen aan het oriëntatieproces. Gemiddeld hebben bezoekers 4,6 uur op de beurs doorgebracht en heeft 95 procent inderdaad gevonden waarvoor hij/zij de beurs kwam bezoeken. Een primeur voor de autowereld was dat de stands op de AutoRAI gezamenlijk met de auto-importeurs zijn ontworpen. Bijzonder hieraan was dat het design voor alle deelnemers in dezelfde sfeer was, maar met onderling onderscheidend vermogen. Exposanten zijn na afloop van de AutoRAI positief over deze nieuwe formule, meldt AmsterdamRAI.

Algemeen voorzitter van RAI Vereniging, Steven van Eijck: "Ik ben uiterst tevreden over de reacties van zowel het publiek als alle automerken over het nieuwe concept van AutoRAI. Met deze waardering en de bezoekersaantallen hebben alle inspanningen hun vruchten afgeworpen. Het is een goed signaal voor de sector die een dergelijke opsteker zeker kan gebruiken. Met het succes van deze editie kan iedereen AutoRAI 2017 al in zijn agenda zetten!"
AutoRAI wordt georganiseerd door Amsterdam RAI onder auspiciën van RAI Vereniging.  Behalve vijfhonderd auto’s waren er ook activiteiten zoals het Buitenpark, de Racehal, AutoRAI Klassiek en het InnovationLAB. De 59ste AutoRAI werd gehouden van 17 tot en met 26 april.