CEO supercarbouwer Caparo overlijdt na val balkon

Angad Paul, directeur van staalbedrijf Caparo maar ook de man achter de supercar Caparo T1, is in Londen overleden na een val van zijn penthouse flat. De politie meldt dat er geen verdachte omstandigheden waren en dat alles wijst op zelfmoord.

Caparo zit in ernstige financiële problemen door de crisis in de staalsector en moest eerder deze maand uitstel van betaling aanvragen. In eerste instantie zijn 450 mensen ontslagen maar de toekomst van de overige 1.200 werknemers is ook hoogst onzeker.

Paul onthulde in 2006 de Caparo T1, een Formule-1 achtig voertuig dat echter toch bestemd was voor de openbare weg. De 3,5 liter V8 motor zorgt voor 575 pk terwijl de auto nog geen 500 kilo weegt. De combinatie van licht gewicht en veel kracht zorgde echter bij verschillende testritten voor problemen. Bovendien vertoonde de auto de nodige – soms ernstige – kinderziekten. Zo verloor Jeremy Clarkson tijdens een testrit voor Top Gear een bodemplaat terwijl ook de brandstof injectie niet goed werkte. Desondanks deelde Caparo onlangs mee te werken aan een vervolgmodel waarvan de toekomst na de dood van Paul nu hoogst onzeker is.

CEO supercarbouwer Caparo overlijdt na val balkon - Automobielmanagement.nl

CEO supercarbouwer Caparo overlijdt na val balkon

Angad Paul, directeur van staalbedrijf Caparo maar ook de man achter de supercar Caparo T1, is in Londen overleden na een val van zijn penthouse flat. De politie meldt dat er geen verdachte omstandigheden waren en dat alles wijst op zelfmoord.

Caparo zit in ernstige financiële problemen door de crisis in de staalsector en moest eerder deze maand uitstel van betaling aanvragen. In eerste instantie zijn 450 mensen ontslagen maar de toekomst van de overige 1.200 werknemers is ook hoogst onzeker.

Paul onthulde in 2006 de Caparo T1, een Formule-1 achtig voertuig dat echter toch bestemd was voor de openbare weg. De 3,5 liter V8 motor zorgt voor 575 pk terwijl de auto nog geen 500 kilo weegt. De combinatie van licht gewicht en veel kracht zorgde echter bij verschillende testritten voor problemen. Bovendien vertoonde de auto de nodige – soms ernstige – kinderziekten. Zo verloor Jeremy Clarkson tijdens een testrit voor Top Gear een bodemplaat terwijl ook de brandstof injectie niet goed werkte. Desondanks deelde Caparo onlangs mee te werken aan een vervolgmodel waarvan de toekomst na de dood van Paul nu hoogst onzeker is.