De meeste bezoekers hebben in ieder geval één auto in hun bezit. Bij gezinnen met kinderen is in 46% van de gevallen ook sprake van een tweede wagen. ‘Gewone’ personenauto’s in een vijfdeurs uitvoering zijn daarbij het meest populair.

In meer dan tweederde (71%) van de gevallen kopen Nederlanders een tweedehands auto. 43% van de huishoudbeursbezoekers heeft minder dan tienduizend euro uitgegeven aan een voertuig. Meestal kiezen zij een zwart model. Bij het kopen van een nieuwe auto kiest 79% voor airconditioning, 59% voor elektrische ramen en op de derde plaats volgt de trekhaak met 35%.

LeasePlan is in 2016 hoofdsponsor van de Huishoudbeurs, met name om private leasen te promoten bij  vrouwen. "Welke merken en modellen we aanbieden is nog een verrassing", zegt Martijn Versteegen, woordvoerder van LeasePlan Nederland. Uit het Huishoudbeurs onderzoek blijkt dat veel bezoekers het begrip private lease wel kennen, maar niet exact weten wat het inhoudt. Nicole Mengerink, beursmanager Huishoudbeurs: "85% van de consumentenaankopen wordt gedaan door de vrouw. De Huishoudbeurs is een goed platform om de vrouwen van Nederland bekend te maken met private lease."