De tweedehands Ferrari heeft inmiddels al weer een nieuwe eigenaar gevonden die er erg gelukkig mee is, krakende stoelen of niet.
De eerste koper kwam al snel terug bij Munsterhuis Sportscars met klachten over het kraken, meldt Quote. Hij haalde er een deskundige bij die een heus expertrapport opstelde en sleepte Munsterhuis vervolgens voor de rechter.
Daar eiste de jurist, dhr. Drinkenburg van DAS Rechtsbijstand, primair een ontbinding van de koopovereenkomst, en subsidiair (dus als de eerste vordering zou worden afgewezen) een vergoeding van 75.000 euro. Althans, een bedrag nader door de rechtbank in goede justitie te bepalen, onder andere doordat de Ferrari alles bij elkaar vele keren terug bij de verkoper is geweest.
De rechter in Overijssel erkende dat ‘het genot door de ergernis over de krakende stoelen (..) ongetwijfeld niet maximaal was’ maar vond toch dat er voor de 8.500 gereden kilometers zeker 15.000 euro van de koopsom afgetrokken moest worden. Op die basis is de Ferrari uiteindelijk teruggegaan naar Munsterhuis om daar al snel opnieuw verkocht te worden. Wat de eerste Ferrari-rijder nu voor auto heeft, vermeldt de geschiedenis niet.
Ik ben geen psycholoog maar volgens mij is de oude eigenaar eerder iemand met verstand van advocaten dan van autohandel. De restwaarde van een 458 Spider is vandaag de dag meer dan 3 ton. Een `normale inruil` voor een nieuwe had het probleem ook opgelost. Desalniettemin: ik rijd zelf liever een Duits product met prima restwaarde, zonder kraakje of piepje 😉
@ Robin, je bent geen psycholoog maar ook geen autohandelaar. 3 ton haha, auto’s staan te koop vanaf 225k