De 250 genodigden hadden daarvoor de Mini Clubman als Beste Nieuwkomer en de Mercedes-Benz Vito als Bestelauto vh Jaar 2017 verwelkomd in het uiterst sfeervolle Inn Style aan de randen van de Maarsseveense Plassen.

Tijdens de bijeenkomst kreeg het gezelschap de eerste resultaten te horen van het Nationaal Zakenauto Onderzoek 2016 bij monde van marktonderzoeker Eric Vousten. Het NZO wat een initiatief is van RDC, VNA en Automobiel Management toonde aan dat er stevige veranderingen op komst zijn ten aanzien van de autokeuze in de zakelijke markt. Met name het onderscheidende fiscale regime, of beter gezegd het binnenkort bijna totaal ontbreken daarvan, zorgt ervoor dat verschillende merken weer hun gezicht tegen het raam weten te drukken. De trend van alternatieve mobiliteitsoplossingen groeit langzaam door. Langzaam, maar wel zo gestaag dat onderzoeker Vousten meent dat het totale aantal auto’s in de toekomst zal afnemen.

NOC/NSF directeur Maurits Hendriks ging vooral wat dieper in op het onderwerp communicatie en verwachtingen waarbij hij het ‘geval’ Yuri van Gelder als voorbeeld nam.

Veilingmeester Jan Willem Vis van BCA wist via een aantal gesponsorde kavels ongeveer drieduizend euro voor de Stichting Rally for Kids bij elkaar te krijgen.

Het Nationaal Zakenauto Onderzoek 2016 is HIER te downloaden

Onderstaand vindt u een filmpje met een overzicht van het Driving Business 2016 Event geproduceerd door partner Marktplaats Zakelijk. Bekijk rechts van dit artikel de fotogalerij. Meer foto’s zijn te vinden op de Facebook pagina van Automobiel Management