BiZZ NiZZ Software introduceert module voor lead opvolging

BiZZ NiZZ Software is actief op het gebied van commerciële software voor autobedrijven. Het bedrijf lanceert een nieuwe module voor lead management. Autobedrijven helpen om een maximale conversie te realiseren op de binnenkomende leads is daarbij het doel.

Maarten Bekkers, algemeen directeur van BiZZ NiZZ Software: "De hoofddoelstelling die we meestal krijgen bij autobedrijven is het genereren van kwalitatieve leads. Wij focussen ons als bedrijf volledig op het leveren van de software om dit mogelijk te maken onder de naam AutoManager. Het softwarepakket bestaat vandaag uit de modules Web, Stock en Publish. Via de Web module kan een autobedrijf de eigen dealerwebsite volledig beheren. De voorraad nieuwe en gebruikte auto’s is beheerbaar via de Stock module. En de Publish module kan gebruikt worden om de voorraad auto’s te publiceren op advertentiekanalen zoals AutoTrack.

Indien we praten met marketeers valt ons op dat ze bij de vraag of de resultaten van hun marketingcampagnes naar tevredenheid zijn, ze het succes enkel baseren op het aantal gerealiseerde websitebezoekers of het aantal gerealiseerde leads. Indien we dan doorvragen hoeveel concrete verkopen er daaruit uiteindelijk gerealiseerd werden dan is de marketeer hier vaak niet van op de hoogte. Dit is voor ons een vreemde gewaarwording." vervolgt Maarten Bekkers.

"We kunnen stellen dat vele autobedrijven enkel de marketinginspanning grondig meten. De verkoopinspanningen die nadien volgen worden vrijwel niet gemeten of opgevolgd. Hierdoor is er geen zicht op hoeveel verkopen voortvloeien uit specifieke marketingcampagnes. Terwijl dit cruciale informatie is om marketingcampagnes zo optimaal mogelijk in te stellen. Indien een campagne gericht op het realiseren van verkopen uiteindelijk niets heeft opgeleverd dan dien je deze campagne niet te herhalen. Inzicht in de verkoopinspanningen en resultaten zijn zeer belangrijk om de campagnes te optimaliseren en te vermijden dat marketinggeld onnodig verkwist wordt."

Met de introductie van de Leads module heeft BiZZ NiZZ Software als doel om zowel de marketing- als verkoopinspanningen inzichtelijk en meetbaar te maken. Het resultaat is dat autobedrijven meer kwalitatieve leads genereren en meer verkopen realiseren. Hierdoor worden autobedrijven geholpen hun marketinginspanningen en verkoopresultaten naar een hoger niveau te brengen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Mooie ontwikkeling en goede stap vooruit. Ben alleen wel bang dat het probleem van een goede leadopvolging niet in de software zit, maar in de houding van de verkoper. Daar zal met name iets aan moeten veranderen. Deze software kan wel helpen hier meer inzicht in te krijgen.

Geplaatst door: Bas Oude Luttikhuis op
BiZZ NiZZ Software introduceert module voor lead opvolging - Automobielmanagement.nl

BiZZ NiZZ Software introduceert module voor lead opvolging

BiZZ NiZZ Software is actief op het gebied van commerciële software voor autobedrijven. Het bedrijf lanceert een nieuwe module voor lead management. Autobedrijven helpen om een maximale conversie te realiseren op de binnenkomende leads is daarbij het doel.

Maarten Bekkers, algemeen directeur van BiZZ NiZZ Software: "De hoofddoelstelling die we meestal krijgen bij autobedrijven is het genereren van kwalitatieve leads. Wij focussen ons als bedrijf volledig op het leveren van de software om dit mogelijk te maken onder de naam AutoManager. Het softwarepakket bestaat vandaag uit de modules Web, Stock en Publish. Via de Web module kan een autobedrijf de eigen dealerwebsite volledig beheren. De voorraad nieuwe en gebruikte auto’s is beheerbaar via de Stock module. En de Publish module kan gebruikt worden om de voorraad auto’s te publiceren op advertentiekanalen zoals AutoTrack.

Indien we praten met marketeers valt ons op dat ze bij de vraag of de resultaten van hun marketingcampagnes naar tevredenheid zijn, ze het succes enkel baseren op het aantal gerealiseerde websitebezoekers of het aantal gerealiseerde leads. Indien we dan doorvragen hoeveel concrete verkopen er daaruit uiteindelijk gerealiseerd werden dan is de marketeer hier vaak niet van op de hoogte. Dit is voor ons een vreemde gewaarwording." vervolgt Maarten Bekkers.

"We kunnen stellen dat vele autobedrijven enkel de marketinginspanning grondig meten. De verkoopinspanningen die nadien volgen worden vrijwel niet gemeten of opgevolgd. Hierdoor is er geen zicht op hoeveel verkopen voortvloeien uit specifieke marketingcampagnes. Terwijl dit cruciale informatie is om marketingcampagnes zo optimaal mogelijk in te stellen. Indien een campagne gericht op het realiseren van verkopen uiteindelijk niets heeft opgeleverd dan dien je deze campagne niet te herhalen. Inzicht in de verkoopinspanningen en resultaten zijn zeer belangrijk om de campagnes te optimaliseren en te vermijden dat marketinggeld onnodig verkwist wordt."

Met de introductie van de Leads module heeft BiZZ NiZZ Software als doel om zowel de marketing- als verkoopinspanningen inzichtelijk en meetbaar te maken. Het resultaat is dat autobedrijven meer kwalitatieve leads genereren en meer verkopen realiseren. Hierdoor worden autobedrijven geholpen hun marketinginspanningen en verkoopresultaten naar een hoger niveau te brengen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Mooie ontwikkeling en goede stap vooruit. Ben alleen wel bang dat het probleem van een goede leadopvolging niet in de software zit, maar in de houding van de verkoper. Daar zal met name iets aan moeten veranderen. Deze software kan wel helpen hier meer inzicht in te krijgen.

Geplaatst door: Bas Oude Luttikhuis op