"Stel je voor dat je je auto ‘s morgens bij je werk neerzet en hem daar ‘s avonds weer schoon, met een volle tank en zelfs onderhouden weer kan oppakken. Dat is het soort services dat we onze klanten willen gaan bieden. Uit onderzoek blijkt dat mensen wekelijks uren aan dit soort zaken kwijt zijn en die tijd willen we terug geven aan de Volvo-rijders," zegt vice-president Björn Annwall die verantwoordelijk is voor wat bij Volvo heet Global Consumer Experience.

Volvo biedt de conciërges tijdens een pilot aan aan zo’n 300 bezitters van een XC90 SUV of een S90 in San Francisco. Die proef, waarbij gebruik wordt gemaakt van een app om de conciërge te ‘bestellen’, moet nog deze maand van start gaan. Het al genoemde onderzoek laat zien dat 70 procent van de Volvo-klanten tanken ‘bij de hand’ willen hebben en dat meer dan de helft ook graag ziet dat de auto voor hen naar de garage wordt gebracht als er een servicebeurt nodig is.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding