Behalve Automobiel Management zijn ook de merken Schuttevaer, SWZ Maritime, Vaart.nl, Driving Business (Zakenauto en Bestelauto vh Jaar), Autovraagbaak, TechniData en Autotechnisch Handboek (ATH) overgenomen van Mybusinessmedia. De uitgever in Deventer verkoopt de maritieme en automotive titels om beter te kunnen focussen op het uitgeven van vakmedia op het gebied van techniek.

Een op vervoer gespecialiseerde uitgeverij heeft volgens de directie van Mybusinessmedia veel toegevoegde waarde voor de overgedragen automotive en maritieme merken. Die behouden hun zelfstandigheid en redactionele onafhankelijkheid. MYbusinessmedia blijft de komende jaren betrokken bij Promedia onder andere door diverse vormen van samenwerking.

Vanuit Deventer

Alle 11 redacteuren en verkopers van de MBM-clusters Maritiem en Automotive gaan mee naar ProMedia, maar blijven kantoor houden in Deventer.

ProMedia Group, opgericht in 2010, heeft met de overname nu 55 medewerkers. Met marktleidende titels zoals Nieuwsblad Transport, SpoorPro en Verkeersnet informeert zij dagelijks duizenden directeuren, managers, ondernemers en andere professionals over de ontwikkelingen binnen hun vakgebied. Tevens organiseert ze hoogwaardige (inter)nationale congressen en vakbeurzen in de sectoren waarin ze opereert.

Portfolio en strategie 

‘De nieuwe titels passen perfect in de portfolio en strategie van ProMedia. De uitbreiding versterkt onze positie in cruciale delen van de sector mobiliteit’, zegt directeur Joan Blaas. ‘Bij ProMedia Group geloven we dat het delen van kennis leidt tot een beter ondernemersklimaat.’