De paar LiveWire’s die tot nu toe bij de dealers besteld zijn, gaan vooral naar oudere kopers die ook meestal al een Harley rijden en nu wel eens zo’n elektrische willen proberen.

Harley ziet de verkopen op de belangrijke Amerikaanse thuismarkt al jaren stagneren en doet er daarom alles aan om nieuwe ‘Ryders’ naar zich toe te trekken. De LiveWire blijkt daarvoor in ieder geval niet het geschikte middel, zeggen Amerikaanse bronnen. Eén van de belangrijkste redenen is de prijs: een LiveWire kost vanaf 29.799 dollar en daar heb je ook bijna een Chevy Volt of zelfs met een beetje ‘toeslag’ een Tesla Model 3 voor.

“Harley richt zich met deze motorfietsen op een publiek dat niet bestaat: jong, groen, een goed inkomen en een nieuweling wat de bike’s betreft,” schrijft Reuters. Een flink probleem lijkt daarbij ook nog dat rond de helft van de jongere Amerikanen opgezadeld zit met een studielening. Overigens zou de LiveWire het in Europa beter kunnen doen omdat het rijdende publiek hier zich door alle aandacht van de politiek en in de media wat meer bewust is van milieuvriendelijk rijden.