Elektrische Harley nog geen succes

Harley-Davidson probeert met haar elektrische LiveWire motoren een nieuw, jonger en meer milieubewust publiek aan zich te binden maar heeft daar tot nu toe bar weinig succes mee.

De paar LiveWire’s die tot nu toe bij de dealers besteld zijn, gaan vooral naar oudere kopers die ook meestal al een Harley rijden en nu wel eens zo’n elektrische willen proberen.

Harley ziet de verkopen op de belangrijke Amerikaanse thuismarkt al jaren stagneren en doet er daarom alles aan om nieuwe ‘Ryders’ naar zich toe te trekken. De LiveWire blijkt daarvoor in ieder geval niet het geschikte middel, zeggen Amerikaanse bronnen. Eén van de belangrijkste redenen is de prijs: een LiveWire kost vanaf 29.799 dollar en daar heb je ook bijna een Chevy Volt of zelfs met een beetje ‘toeslag’ een Tesla Model 3 voor.

“Harley richt zich met deze motorfietsen op een publiek dat niet bestaat: jong, groen, een goed inkomen en een nieuweling wat de bike’s betreft,” schrijft Reuters. Een flink probleem lijkt daarbij ook nog dat rond de helft van de jongere Amerikanen opgezadeld zit met een studielening. Overigens zou de LiveWire het in Europa beter kunnen doen omdat het rijdende publiek hier zich door alle aandacht van de politiek en in de media wat meer bewust is van milieuvriendelijk rijden.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

[…] markt voor elektrische motoren is nog redelijk onontgonnen. Harley-Davidson hoopt met zijn LiveWire een nieuwe groep motorrijders aan te spreken, die minder gediend zijn van de grote benzineslurpers waar het merk om […]

Geplaatst door: Automobielmanagement.nl > Harley trekt stekker uit productie e-motoren op
Elektrische Harley nog geen succes - Automobielmanagement.nl

Elektrische Harley nog geen succes

Harley-Davidson probeert met haar elektrische LiveWire motoren een nieuw, jonger en meer milieubewust publiek aan zich te binden maar heeft daar tot nu toe bar weinig succes mee.

De paar LiveWire’s die tot nu toe bij de dealers besteld zijn, gaan vooral naar oudere kopers die ook meestal al een Harley rijden en nu wel eens zo’n elektrische willen proberen.

Harley ziet de verkopen op de belangrijke Amerikaanse thuismarkt al jaren stagneren en doet er daarom alles aan om nieuwe ‘Ryders’ naar zich toe te trekken. De LiveWire blijkt daarvoor in ieder geval niet het geschikte middel, zeggen Amerikaanse bronnen. Eén van de belangrijkste redenen is de prijs: een LiveWire kost vanaf 29.799 dollar en daar heb je ook bijna een Chevy Volt of zelfs met een beetje ‘toeslag’ een Tesla Model 3 voor.

“Harley richt zich met deze motorfietsen op een publiek dat niet bestaat: jong, groen, een goed inkomen en een nieuweling wat de bike’s betreft,” schrijft Reuters. Een flink probleem lijkt daarbij ook nog dat rond de helft van de jongere Amerikanen opgezadeld zit met een studielening. Overigens zou de LiveWire het in Europa beter kunnen doen omdat het rijdende publiek hier zich door alle aandacht van de politiek en in de media wat meer bewust is van milieuvriendelijk rijden.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

[…] markt voor elektrische motoren is nog redelijk onontgonnen. Harley-Davidson hoopt met zijn LiveWire een nieuwe groep motorrijders aan te spreken, die minder gediend zijn van de grote benzineslurpers waar het merk om […]

Geplaatst door: Automobielmanagement.nl > Harley trekt stekker uit productie e-motoren op