De vier troefkaarten van ferdinand bilstein

Het leven is als een kaartspel. Als je de juiste troefkaarten hebt dan ben je succesvol. En dat is wat de bilstein group, met de productmerken febi, Blue Print en SWAG, de komende twintig jaar wil uitstralen. Zij maken en verkopen al 175 jaar zo ongeveer alle soorten auto-onderdelen die er zijn.

De vier troefkaarten van ferdinand bilstein

Business development manager Stijn Janssens: “We zijn er trots op dat we als familiebedrijf al 175 jaar bezig zijn in deze branche. De grondlegger van de ‘bilstein group’ is Ferdinand Bilstein (1844), gevestigd in het Ruhrgebied en producent van reserveonderdelen voor personen-, lichte bedrijfsvoertuigen en vrachtwagens. Het zijn slijtagedelen, die we op de aftermarket brengen”. Febi was pionier op dit vakgebied en is met het huidige concept al actief sinds 1950. Een bedaagd concept? Integendeel! “Onze kracht is altijd de breedte van het programma geweest. U kunt dit toetsen in de garagewereld. Het febi-plus gamma bevat onderdelen die nergens anders in de aftermarket verkrijgbaar zijn. Bovendien zijn we in staat om van de ene op de andere dag met een nieuwe productgroep te starten. Zo flexibel zijn we,” aldus marketingmanager Heidi de Kinder, die vervolgt: “Het is deze pioneering spirit en ondernemingszin die ons groot heeft gemaakt. Vijftig procent van onze huidige omzet is afkomstig van de onderdelen voor de auto met de traditionele verbrandingsmotor. Maar, de vraag is, is deze er nog in de toekomst? Wij hebben daar alvast op ingespeeld. First to market.”

Troefkaart

Waar ligt de kracht van febi? Stijn Janssens vervolgt zijn theorie over de vier troefkaarten: “Onze eerste troefkaart is de pioniersgeest. We innoveren dagelijks. Dat kan omdat we naast distributeur ook producent zijn. De tweede troefkaart is dat we samenwerken met de grootste spelers in de aftermarket en dealerwereld. We weten wat er internationaal leeft en speelt, we zitten over de hele wereld. Onze derde troefkaart is onze sales support. We leveren 65.000 onderdelen, waarbij het hele proces van ‘order-to-cash’ honderd procent is gedigitaliseerd. Daarnaast verzorgen we technische trainingen, info’s en video’s en investeren we jaarlijks in nieuwe logistieke oplossingen, waardoor we fast to market kunnen zijn. Zo is de eerste bouwsteen gelegd van het gloednieuwe logistieke centrum in Gelsenkirchen (D) op 28 november 2019. Dit nieuwe magazijn zal binnen twee jaar operatief zijn en uitgerust zijn met alle modernste faciliteiten. Ecologisch en duurzaam.” De vierde en laatste troefkaart is: de mens. “Onze kracht is dat we op alle niveaus kunnen communiceren. We kunnen vrijwel altijd ergens antwoord op geven vanwege de ervaring en kracht van ons human capital. Onze klant verwacht hierdoor dat we alle problemen kunnen oplossen. Binnen febi heerst een bepaalde mentaliteit van betrokkenheid, dienstbaarheid en vakkennis. Werken bij febi is topsport. Het gevoel dat de klant morgen ook gelukkig moet zijn, zit in ons DNA.”

[foto: Robin Britstra]

De vier troefkaarten van ferdinand bilstein - Automobielmanagement.nl

De vier troefkaarten van ferdinand bilstein

Het leven is als een kaartspel. Als je de juiste troefkaarten hebt dan ben je succesvol. En dat is wat de bilstein group, met de productmerken febi, Blue Print en SWAG, de komende twintig jaar wil uitstralen. Zij maken en verkopen al 175 jaar zo ongeveer alle soorten auto-onderdelen die er zijn.

De vier troefkaarten van ferdinand bilstein

Business development manager Stijn Janssens: “We zijn er trots op dat we als familiebedrijf al 175 jaar bezig zijn in deze branche. De grondlegger van de ‘bilstein group’ is Ferdinand Bilstein (1844), gevestigd in het Ruhrgebied en producent van reserveonderdelen voor personen-, lichte bedrijfsvoertuigen en vrachtwagens. Het zijn slijtagedelen, die we op de aftermarket brengen”. Febi was pionier op dit vakgebied en is met het huidige concept al actief sinds 1950. Een bedaagd concept? Integendeel! “Onze kracht is altijd de breedte van het programma geweest. U kunt dit toetsen in de garagewereld. Het febi-plus gamma bevat onderdelen die nergens anders in de aftermarket verkrijgbaar zijn. Bovendien zijn we in staat om van de ene op de andere dag met een nieuwe productgroep te starten. Zo flexibel zijn we,” aldus marketingmanager Heidi de Kinder, die vervolgt: “Het is deze pioneering spirit en ondernemingszin die ons groot heeft gemaakt. Vijftig procent van onze huidige omzet is afkomstig van de onderdelen voor de auto met de traditionele verbrandingsmotor. Maar, de vraag is, is deze er nog in de toekomst? Wij hebben daar alvast op ingespeeld. First to market.”

Troefkaart

Waar ligt de kracht van febi? Stijn Janssens vervolgt zijn theorie over de vier troefkaarten: “Onze eerste troefkaart is de pioniersgeest. We innoveren dagelijks. Dat kan omdat we naast distributeur ook producent zijn. De tweede troefkaart is dat we samenwerken met de grootste spelers in de aftermarket en dealerwereld. We weten wat er internationaal leeft en speelt, we zitten over de hele wereld. Onze derde troefkaart is onze sales support. We leveren 65.000 onderdelen, waarbij het hele proces van ‘order-to-cash’ honderd procent is gedigitaliseerd. Daarnaast verzorgen we technische trainingen, info’s en video’s en investeren we jaarlijks in nieuwe logistieke oplossingen, waardoor we fast to market kunnen zijn. Zo is de eerste bouwsteen gelegd van het gloednieuwe logistieke centrum in Gelsenkirchen (D) op 28 november 2019. Dit nieuwe magazijn zal binnen twee jaar operatief zijn en uitgerust zijn met alle modernste faciliteiten. Ecologisch en duurzaam.” De vierde en laatste troefkaart is: de mens. “Onze kracht is dat we op alle niveaus kunnen communiceren. We kunnen vrijwel altijd ergens antwoord op geven vanwege de ervaring en kracht van ons human capital. Onze klant verwacht hierdoor dat we alle problemen kunnen oplossen. Binnen febi heerst een bepaalde mentaliteit van betrokkenheid, dienstbaarheid en vakkennis. Werken bij febi is topsport. Het gevoel dat de klant morgen ook gelukkig moet zijn, zit in ons DNA.”

[foto: Robin Britstra]