Doyen: ‘Wij geloven in de vrije ondernemer’

Doyen Auto Nederland is de derde op de ranglijst als het gaat om onderdelendistributie. Met 26 jaar ervaring is Doyen Auto Nederland bepaald geen nieuwkomer, maar aan nieuw elan ontbreekt het deze partij zeker niet. Kees Willemsen blikt terug op 2019 en kijkt verwachtingsvol naar 2020.

Doyen Auto Nederland is sinds drie jaar onderdeel van de Franse Autodis Group. De Fransen laten er geen gras over groeien en streven naar een omzet van 2 miljard euro in 2022. Met deze sterke Franse ruggengraat is groei voor de Nederlandse tak dan ook eerder een vanzelfsprekendheid dan een verwachting. En die groei is er ook. “De laatste vijf jaar is onze omzet verdubbeld en onze verwachtingen voor 2020 zijn positief”, zegt Kees Willemsen, sales- en marketingmanager van Doyen Auto Nederland. Het bedrijf levert aan de vrije grossier. “Wij geloven in de kracht van de vrije ondernemer en ondersteunen hem dan ook op alle mogelijke manieren, in ieder geval door persoonlijk contact voorop te stellen, flexibel te zijn en natuurlijk een groot productaanbod te hebben”, zegt Willemsen. Doyen Auto Nederland heeft twee eigen grossiersconcepten API (Auto Parts Internationaal) en Auto. Daarnaast heeft Doyen een private label en garageconcept onder de naam Requal, een exclusief concept voor de Requal grossiers.

2020

Willemsen: “Het afgelopen jaar hebben wij gebruikt om onze strategie voor de komende jaren vast te stellen. In januari en december zullen wij deze delen met onze klanten. Belangrijkste uitgangspunt voor de strategie is dat wij kiezen voor het ondernemerschap van de zelfstandige grossier en dat de rol van Doyen naast uiteraard die van onderdelenleverancier, vooral een ondersteunende is. Vanuit onze eigen organisatie hebben wij de tools en ervaring om de ondernemende grossier nog succesvoller te maken. 2020 is voor ons het jaar van de professionalisatie van onze garage- en grossierconcepten waarbij kwaliteit boven kwantiteit gaat. Wij staan als team klaar om na het vuurwerk onze plannen gezamenlijk met onze loyale klanten te verwezenlijken. Wij hebben er zin in.”

[foto: Robin Britstra]

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Doyen: ‘Wij geloven in de vrije ondernemer’ - Automobielmanagement.nl

Doyen: ‘Wij geloven in de vrije ondernemer’

Doyen Auto Nederland is de derde op de ranglijst als het gaat om onderdelendistributie. Met 26 jaar ervaring is Doyen Auto Nederland bepaald geen nieuwkomer, maar aan nieuw elan ontbreekt het deze partij zeker niet. Kees Willemsen blikt terug op 2019 en kijkt verwachtingsvol naar 2020.

Doyen Auto Nederland is sinds drie jaar onderdeel van de Franse Autodis Group. De Fransen laten er geen gras over groeien en streven naar een omzet van 2 miljard euro in 2022. Met deze sterke Franse ruggengraat is groei voor de Nederlandse tak dan ook eerder een vanzelfsprekendheid dan een verwachting. En die groei is er ook. “De laatste vijf jaar is onze omzet verdubbeld en onze verwachtingen voor 2020 zijn positief”, zegt Kees Willemsen, sales- en marketingmanager van Doyen Auto Nederland. Het bedrijf levert aan de vrije grossier. “Wij geloven in de kracht van de vrije ondernemer en ondersteunen hem dan ook op alle mogelijke manieren, in ieder geval door persoonlijk contact voorop te stellen, flexibel te zijn en natuurlijk een groot productaanbod te hebben”, zegt Willemsen. Doyen Auto Nederland heeft twee eigen grossiersconcepten API (Auto Parts Internationaal) en Auto. Daarnaast heeft Doyen een private label en garageconcept onder de naam Requal, een exclusief concept voor de Requal grossiers.

2020

Willemsen: “Het afgelopen jaar hebben wij gebruikt om onze strategie voor de komende jaren vast te stellen. In januari en december zullen wij deze delen met onze klanten. Belangrijkste uitgangspunt voor de strategie is dat wij kiezen voor het ondernemerschap van de zelfstandige grossier en dat de rol van Doyen naast uiteraard die van onderdelenleverancier, vooral een ondersteunende is. Vanuit onze eigen organisatie hebben wij de tools en ervaring om de ondernemende grossier nog succesvoller te maken. 2020 is voor ons het jaar van de professionalisatie van onze garage- en grossierconcepten waarbij kwaliteit boven kwantiteit gaat. Wij staan als team klaar om na het vuurwerk onze plannen gezamenlijk met onze loyale klanten te verwezenlijken. Wij hebben er zin in.”

[foto: Robin Britstra]

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding