Gaston Software: garagemanagement in de cloud

Om dagelijks snel en efficiënt te kunnen functioneren is het cruciaal om het juiste softwarepakket te hebben. Als je het Gaston Softwarepakket implementeert dan heb je een voorsprong op andere aanbieders in de markt: het pakket bevindt zich in de cloud.

Leo van Maurik: “Met Gaston heb je alleen een pc nodig. Je bent niet afhankelijk van een server. Hierdoor leveren we een stabiel systeem, want je hebt geen software op je pc. Het pakket is geschikt voor alle browsers en op een Apple kun je het ook gebruiken. Updates kunnen direct worden uitgevoerd. Bedenk je eens hoe makkelijk het is om een stabiel en snel systeem te hebben, dat gekoppeld kan worden met externe partijen. Hoe lang duurt het voor je een werkorder op je scherm hebt? Of hoeveel tijdverlies je hebt als de printer niet werkt? Of hoe je klanten gericht kunt uitnodigen voor hun APK-keuring? Snelheid, gerichtheid en stabiliteit zijn essentieel om goed te kunnen werken.”

Universelen

Gaston Software is sinds 2011 actief met zijn pakket. “Vanwege onze ervaring ermee, richtten we ons toen op de 20.000 universele garages in Nederland. Universelen zijn meer gericht op het vakkundig uitvoeren van de afspraak, dan op het realiseren van rendement, zoals de dealers dat doen. Er is een cultuuromslag gaande, ook de universelen houden steeds meer het gemiddelde factuurbedrag op peil. Overzichten uit Gaston blijven vertellen wat een klant wel of niet doet, hoeveel uren je ze kan verkopen. Ons softwarepakket zorgt bovendien voor klantenbinding, het waarschuwt klanten voor hun onderhoudsmoment. Sinds de crisis in 2008 wacht de automobilist met onderhoud. Blijf in contact met je klant! Hiervoor moet er een opgeschoonde database zijn. Naast de universelen zien we dat ook autodealers steeds vaker overstappen op de Gaston Software. Hun binding met de importeur verwatert. Het verschil is dat nieuwe auto’s gecompliceerder zijn en er is gewoonweg minder aan te repareren. Het creëren van een contactmoment is daarom voor de dealer steeds belangrijker.”

HaynesPro

“Sinds april kan ook de module HaynesPro gekoppeld worden. Dat is een databestand met alle technische gegevens en handelingen bij een reparatie, waarbij ook de flat rate tijden zijn vermeld. In 2020 kunnen vanuit Haynes-
Pro ook de benodigde onderdelen besteld worden. Alles moet kunnen, we zijn geen consultancybedrijf, het systeem/pakket moet het doen. Daarvoor organiseren we goed bezochte trainingsavonden in het BOVAG-huis in Bunnik. Het pakket, inclusief een module voor de financiële administratie, moet tenslotte 15 tot 20 jaar gebruikt worden. Mogelijkheden genoeg dus voor de hedendaagse garagist inclusief één belangrijk aankoopargument: alles in de cloud! (PV)

Foto: Robin Britstra

Gaston Software: garagemanagement in de cloud - Automobielmanagement.nl

Gaston Software: garagemanagement in de cloud

Om dagelijks snel en efficiënt te kunnen functioneren is het cruciaal om het juiste softwarepakket te hebben. Als je het Gaston Softwarepakket implementeert dan heb je een voorsprong op andere aanbieders in de markt: het pakket bevindt zich in de cloud.

Leo van Maurik: “Met Gaston heb je alleen een pc nodig. Je bent niet afhankelijk van een server. Hierdoor leveren we een stabiel systeem, want je hebt geen software op je pc. Het pakket is geschikt voor alle browsers en op een Apple kun je het ook gebruiken. Updates kunnen direct worden uitgevoerd. Bedenk je eens hoe makkelijk het is om een stabiel en snel systeem te hebben, dat gekoppeld kan worden met externe partijen. Hoe lang duurt het voor je een werkorder op je scherm hebt? Of hoeveel tijdverlies je hebt als de printer niet werkt? Of hoe je klanten gericht kunt uitnodigen voor hun APK-keuring? Snelheid, gerichtheid en stabiliteit zijn essentieel om goed te kunnen werken.”

Universelen

Gaston Software is sinds 2011 actief met zijn pakket. “Vanwege onze ervaring ermee, richtten we ons toen op de 20.000 universele garages in Nederland. Universelen zijn meer gericht op het vakkundig uitvoeren van de afspraak, dan op het realiseren van rendement, zoals de dealers dat doen. Er is een cultuuromslag gaande, ook de universelen houden steeds meer het gemiddelde factuurbedrag op peil. Overzichten uit Gaston blijven vertellen wat een klant wel of niet doet, hoeveel uren je ze kan verkopen. Ons softwarepakket zorgt bovendien voor klantenbinding, het waarschuwt klanten voor hun onderhoudsmoment. Sinds de crisis in 2008 wacht de automobilist met onderhoud. Blijf in contact met je klant! Hiervoor moet er een opgeschoonde database zijn. Naast de universelen zien we dat ook autodealers steeds vaker overstappen op de Gaston Software. Hun binding met de importeur verwatert. Het verschil is dat nieuwe auto’s gecompliceerder zijn en er is gewoonweg minder aan te repareren. Het creëren van een contactmoment is daarom voor de dealer steeds belangrijker.”

HaynesPro

“Sinds april kan ook de module HaynesPro gekoppeld worden. Dat is een databestand met alle technische gegevens en handelingen bij een reparatie, waarbij ook de flat rate tijden zijn vermeld. In 2020 kunnen vanuit Haynes-
Pro ook de benodigde onderdelen besteld worden. Alles moet kunnen, we zijn geen consultancybedrijf, het systeem/pakket moet het doen. Daarvoor organiseren we goed bezochte trainingsavonden in het BOVAG-huis in Bunnik. Het pakket, inclusief een module voor de financiële administratie, moet tenslotte 15 tot 20 jaar gebruikt worden. Mogelijkheden genoeg dus voor de hedendaagse garagist inclusief één belangrijk aankoopargument: alles in de cloud! (PV)

Foto: Robin Britstra