Profi Glass: bedrijfswagen-aanpasser met grote gunfactor

Carrosserie-aanpassing en bedrijfsauto-inrichting is een heel specifiek stukje van de autobranche, waarin enkele van oudsher gevestigde bedrijven actief zijn. Profi Glass bestaat ‘pas’ twintig jaar, maar speelt hierin een vooraanstaande rol.

“Je moet het één keer goed op de rit zetten, daarna is het een kwestie van steeds verder perfectioneren “, zegt Annet Wiersema, directeur/eigenaar van Profi Glass. “Dit is een heel specifiek vakgebied, waarin kennis, ervaring en enthousiaste mensen op de werkvloer enorm belangrijk zijn”. Met die mensen en hun drijfveren gaan de relaties van Profi Glass in 2020 nog uitgebreider kennismaken. “Binnenkort brengen we ons tweede relatiemagazine uit: ‘Transvorm’. Daarin laten we meer zien van wat we doen en vooral ook wie we zijn.”

Veelzijdige klanten

Wat doet Profi Glass zoal? “Wij maken standaard bedrijfsauto’s geschikt voor een specifieke taak en bouwen ook auto’s om voor andere doelen. In het eerste geval gaat het bijvoorbeeld om dubbele cabines, of bedrijfsauto’s voor installatiebedrijven. We passen ook auto’s aan voor de diverse veiligheidsregio’s en afgelopen zomer hebben we een serie van zestig taxibussen gebouwd. Dat zijn natuurlijk mooie opdrachten. Wat we ook doen is personenauto’s, grote SUV’s met name, ombouwen tot grijs kenteken. Bij zakelijk gebruik vervalt dan de BPM en de BTW. Dat doen we onder meer voor de importeur van Land Rover. De nieuwe Defender die in het voorjaar in de showroom staat, hebben we al helemaal digitaal ingemeten, die staat al in ons systeem en is dus straks zó om te bouwen. We doen daarbij heel veel zelf, van ontwerp tot productie. We hebben van de RDW ook alle certificaten om de betreffende auto’s aan te passen.”

De groei gaat door

Annet praat met aanstekelijk enthousiasme over haar bedrijf. “Ik mag wel zeggen dat we in 2019 een supergoed jaar hebben gedraaid. We blijven natuurlijk ook investeren. In 2018 hebben we een nieuwe computergestuurde freesmachine in gebruik genomen, daarvan hebben we nu alle voordelen. In 2019 hebben we veel gedaan aan productontwikkeling, zoals dubbele cabines voor de Peugeot Expert en de zustermodellen van Citroën, Opel en Toyota. We hebben ook een nieuwe Volvo autotransporter aangekocht, want ook het vervoer van ons naar de dealers in het land doen we in eigen beheer. Voor 2020 zijn de plannen nog groter. We groeien uit onze jas. We gaan ons pand fors uitbreiden en verbouwen. Die ruimte hebben we hard nodig, want we blijven ook qua werk- en productaanbod groeien”. Als oorzaken van het succes van Profi Glass noemt Annet het totale concept: korte lijnen, grote voorraden en natuurlijk ‘een grote gunfactor’. Hoe zou dat nou komen?

Foto: Robin Britstra

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Profi Glass: bedrijfswagen-aanpasser met grote gunfactor - Automobielmanagement.nl

Profi Glass: bedrijfswagen-aanpasser met grote gunfactor

Carrosserie-aanpassing en bedrijfsauto-inrichting is een heel specifiek stukje van de autobranche, waarin enkele van oudsher gevestigde bedrijven actief zijn. Profi Glass bestaat ‘pas’ twintig jaar, maar speelt hierin een vooraanstaande rol.

“Je moet het één keer goed op de rit zetten, daarna is het een kwestie van steeds verder perfectioneren “, zegt Annet Wiersema, directeur/eigenaar van Profi Glass. “Dit is een heel specifiek vakgebied, waarin kennis, ervaring en enthousiaste mensen op de werkvloer enorm belangrijk zijn”. Met die mensen en hun drijfveren gaan de relaties van Profi Glass in 2020 nog uitgebreider kennismaken. “Binnenkort brengen we ons tweede relatiemagazine uit: ‘Transvorm’. Daarin laten we meer zien van wat we doen en vooral ook wie we zijn.”

Veelzijdige klanten

Wat doet Profi Glass zoal? “Wij maken standaard bedrijfsauto’s geschikt voor een specifieke taak en bouwen ook auto’s om voor andere doelen. In het eerste geval gaat het bijvoorbeeld om dubbele cabines, of bedrijfsauto’s voor installatiebedrijven. We passen ook auto’s aan voor de diverse veiligheidsregio’s en afgelopen zomer hebben we een serie van zestig taxibussen gebouwd. Dat zijn natuurlijk mooie opdrachten. Wat we ook doen is personenauto’s, grote SUV’s met name, ombouwen tot grijs kenteken. Bij zakelijk gebruik vervalt dan de BPM en de BTW. Dat doen we onder meer voor de importeur van Land Rover. De nieuwe Defender die in het voorjaar in de showroom staat, hebben we al helemaal digitaal ingemeten, die staat al in ons systeem en is dus straks zó om te bouwen. We doen daarbij heel veel zelf, van ontwerp tot productie. We hebben van de RDW ook alle certificaten om de betreffende auto’s aan te passen.”

De groei gaat door

Annet praat met aanstekelijk enthousiasme over haar bedrijf. “Ik mag wel zeggen dat we in 2019 een supergoed jaar hebben gedraaid. We blijven natuurlijk ook investeren. In 2018 hebben we een nieuwe computergestuurde freesmachine in gebruik genomen, daarvan hebben we nu alle voordelen. In 2019 hebben we veel gedaan aan productontwikkeling, zoals dubbele cabines voor de Peugeot Expert en de zustermodellen van Citroën, Opel en Toyota. We hebben ook een nieuwe Volvo autotransporter aangekocht, want ook het vervoer van ons naar de dealers in het land doen we in eigen beheer. Voor 2020 zijn de plannen nog groter. We groeien uit onze jas. We gaan ons pand fors uitbreiden en verbouwen. Die ruimte hebben we hard nodig, want we blijven ook qua werk- en productaanbod groeien”. Als oorzaken van het succes van Profi Glass noemt Annet het totale concept: korte lijnen, grote voorraden en natuurlijk ‘een grote gunfactor’. Hoe zou dat nou komen?

Foto: Robin Britstra

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding