CustomerConnect voegt frontoffice-applicaties toe aan GMS

Branded content

CustomerConnect haalt de krenten uit de bewezen, maar traditionele DealerManagementSystemen voor merkdealers. Die functies worden toegevoegd aan de GarageManagementSystemen, zoals in gebruik bij universele autobedrijven. Clemens van Dorp legt uit hoe dat werkt.

Universele autobedrijven gebruiken een GarageManagementSysteem (GMS), waarmee je onder andere kunt factureren en onderdelen bestellen. Maar om klanten naar je bedrijf of website te lokken heb je frontoffice-(web)applicaties nodig, bijvoorbeeld in de vorm van modules. CustomerConnect ontwikkelde zelf zes van deze modules, die draaien op één centrale database. CustomerConnect maakte ook een open CC-Platform voor uniforme data-uitwisseling tussen de talloze frontoffice-applicaties en het GMS. Modules van CustomerConnect draaien daardoor virtueel op de gegevens van het GMS van het autobedrijf. Op die manier presenteren twaalf verschillende GMS-systemen zich virtueel als één uniform GMS. Frontoffice-applicaties die communiceren volgens datzelfde CC-Platform presenteren zich op hun beurt per toepassing eveneens naar de GMS-pakketten toe als één uniforme (web-)applicatie.

Handige frontoffice-modules

In de module ‘Personal Site’ van CustomerConnect kan de klant zelf zijn NAW-gegevens beheren en aangeven hoe en over welke onderwerpen hij geïnformeerd wil worden, maar ook door wie, bijvoorbeeld ook door een garageformule. Clemens van Dorp: “Dankzij het CC-Platform kunnen wijzigingen die de klant aanbrengt real-time verwerkt worden in zijn eigen GMS en vice versa.” Een andere front-office module van CustomerConnect betreft bijvoorbeeld Marketing; dat gebruik je voor e-mailings, de opvolging van leads en het doorzetten ervan naar een externe applicatie of naar het eigen CRM-LMS systeem. Uiteraard is die module volledig AVG-verantwoord.

De cirkel rond

Vaak vormen volautomatische periodieke e-mailings ten behoeve van APK/onderhoud het logische begin. Vervolgens wordt in de module Online Werkplaats Reservering (OWR) van CustomerConnect een werkplaatsbezoek afgestemd. Na uitvoering van een APK/onderhoudsbeurt stuurt de module ‘InterActive’ van CustomerConnect de zogenoemde ‘happy-mails’ om te peilen of de klanten tevreden zijn met de uitgevoerde werkplaatshandelingen. Daarin is opgenomen een link waarbij men terecht komt in de ‘Personal Site’-module, die het eventuele commentaar van de berijder meteen wegschrijft in de module CRM-LMS (Leads Management) van CustomerConnect. Daarmee is de cirkel rond.

Maximale databetrouwbaarheid

Dankzij de standaardisatie via CC-Platform wordt een elektronische werkorder bij acceptatie door de receptionist, volledig automatisch ingelezen en weggeschreven in het eigen GMS. Dat is inclusief de keuzes, zoals wachten of vervangend vervoer en met beschrijving van klachten. Maar zonder vertaalslagen, want het is direct vanaf de bron afkomstig. Heel efficiënt dus. Clemens van Dorp: “Ook wordt de kalender van het OWR-systeem nagenoeg real-time gesynchroniseerd met de actuele nog resterende werkplaatscapaciteit. Deze wijzigt immers continu als gevolg van nieuwe of verschoven afspraken via de telefoon of aan de balie. Databetrouwbaarheid dus.” Inmiddels zijn de belangrijkste koppelingen via CC-Platform beschikbaar voor 87 procent van alle deelnemers aan een garageformule.

Foto: Robin Britstra
CustomerConnect voegt frontoffice-applicaties toe aan GMS - Automobielmanagement.nl

CustomerConnect voegt frontoffice-applicaties toe aan GMS

Branded content

CustomerConnect haalt de krenten uit de bewezen, maar traditionele DealerManagementSystemen voor merkdealers. Die functies worden toegevoegd aan de GarageManagementSystemen, zoals in gebruik bij universele autobedrijven. Clemens van Dorp legt uit hoe dat werkt.

Universele autobedrijven gebruiken een GarageManagementSysteem (GMS), waarmee je onder andere kunt factureren en onderdelen bestellen. Maar om klanten naar je bedrijf of website te lokken heb je frontoffice-(web)applicaties nodig, bijvoorbeeld in de vorm van modules. CustomerConnect ontwikkelde zelf zes van deze modules, die draaien op één centrale database. CustomerConnect maakte ook een open CC-Platform voor uniforme data-uitwisseling tussen de talloze frontoffice-applicaties en het GMS. Modules van CustomerConnect draaien daardoor virtueel op de gegevens van het GMS van het autobedrijf. Op die manier presenteren twaalf verschillende GMS-systemen zich virtueel als één uniform GMS. Frontoffice-applicaties die communiceren volgens datzelfde CC-Platform presenteren zich op hun beurt per toepassing eveneens naar de GMS-pakketten toe als één uniforme (web-)applicatie.

Handige frontoffice-modules

In de module ‘Personal Site’ van CustomerConnect kan de klant zelf zijn NAW-gegevens beheren en aangeven hoe en over welke onderwerpen hij geïnformeerd wil worden, maar ook door wie, bijvoorbeeld ook door een garageformule. Clemens van Dorp: “Dankzij het CC-Platform kunnen wijzigingen die de klant aanbrengt real-time verwerkt worden in zijn eigen GMS en vice versa.” Een andere front-office module van CustomerConnect betreft bijvoorbeeld Marketing; dat gebruik je voor e-mailings, de opvolging van leads en het doorzetten ervan naar een externe applicatie of naar het eigen CRM-LMS systeem. Uiteraard is die module volledig AVG-verantwoord.

De cirkel rond

Vaak vormen volautomatische periodieke e-mailings ten behoeve van APK/onderhoud het logische begin. Vervolgens wordt in de module Online Werkplaats Reservering (OWR) van CustomerConnect een werkplaatsbezoek afgestemd. Na uitvoering van een APK/onderhoudsbeurt stuurt de module ‘InterActive’ van CustomerConnect de zogenoemde ‘happy-mails’ om te peilen of de klanten tevreden zijn met de uitgevoerde werkplaatshandelingen. Daarin is opgenomen een link waarbij men terecht komt in de ‘Personal Site’-module, die het eventuele commentaar van de berijder meteen wegschrijft in de module CRM-LMS (Leads Management) van CustomerConnect. Daarmee is de cirkel rond.

Maximale databetrouwbaarheid

Dankzij de standaardisatie via CC-Platform wordt een elektronische werkorder bij acceptatie door de receptionist, volledig automatisch ingelezen en weggeschreven in het eigen GMS. Dat is inclusief de keuzes, zoals wachten of vervangend vervoer en met beschrijving van klachten. Maar zonder vertaalslagen, want het is direct vanaf de bron afkomstig. Heel efficiënt dus. Clemens van Dorp: “Ook wordt de kalender van het OWR-systeem nagenoeg real-time gesynchroniseerd met de actuele nog resterende werkplaatscapaciteit. Deze wijzigt immers continu als gevolg van nieuwe of verschoven afspraken via de telefoon of aan de balie. Databetrouwbaarheid dus.” Inmiddels zijn de belangrijkste koppelingen via CC-Platform beschikbaar voor 87 procent van alle deelnemers aan een garageformule.

Foto: Robin Britstra