Santander Consumer Finance: verantwoord voorwaarts

Branded Content

Al doet de bedrijfsnaam wellicht anders vermoeden, Santander verstrekt kredieten aan zowel de particuliere als aan de zakelijke klant voor de aanschaf van een auto. Santander doet dat al sinds 1963. Een keuze voor de lange termijn gebaseerd op ervaring en degelijkheid bij één van de grootste financiële instellingen ter wereld.

Miranda de Bruin is als ‘Head of Automotive Santander Consumer Finance Benelux’ verantwoordelijk voor de automotive activiteiten van Santander binnen de Benelux en licht toe: “Santander leent geld uit en heeft daarmee een maatschappelijke verantwoording”. Santander is aangesloten bij het ‘responsible banking’ initiatief van de Verenigde Naties. Dit initiatief draagt bij aan onder andere maatschappelijke participatie door middel van bijvoorbeeld vrijwilligerswerk door het personeel. “Ook het klimaat speelt een wezenlijk onderdeel in deze strategie, zo hebben wij initiatieven om het gebruik van plastic te reduceren en door de digitalisering binnen de organisatie wordt er minder papier gebruikt.”

Vergroening

“De vergroening vraagt ook om onverwachte investeringen bij onze klanten, bijvoorbeeld voor de aanschaf van een elektrische auto. Daarvoor is geld nodig, wij kunnen in die kapitaalsbehoefte voorzien. De condities zijn alom bekend, maar centraal hierin staat het persoonlijke contact tussen koper, verkoper en geldverschaffer. We zijn erin geslaagd om afgelopen jaar wederom de dealertevredenheid te laten stijgen. Per kanaal hebben wij een gespecialiseerde accountmanager aangesteld en vanaf het komende voorjaar voegen wij hier een interne sales support desk aan toe. Daarnaast ontzorgen wij de dealer met de online portal die wij afgelopen zomer geïmplementeerd hebben. Bij het afsluiten van een lening komen nogal wat administratieve zaken kijken en deze werden voorheen verzorgd door de verkoper. Maar het is een oud gegeven: een verkoper is nou eenmaal geen administrateur.”

Portal

Via de online portal kan de klant nu alle benodigde privégegevens, bankafschriften, kopieën van legitimatiebewijzen en salarisstroken uploaden in een beveiligde omgeving vertelt De Bruin. “De klant communiceert rechtstreeks met de geldverstrekker, waarmee een efficiënter en sneller proces gecreëerd is. Sinds de ingebruikname van deze portal is de definitieve goedkeuring voor een financieringsovereenkomst gemiddeld vijf dagen eerder rond dan voorheen. Een echte win-win situatie dus: meer vertrouwenwekkend voor de klant, minder rompslomp voor de verkoper c.q. dealer en een snellere afhandeling voor ons. Het voordeel is dat Santander een kortere lijn met de klant heeft, waardoor een persoonlijkere communicatie mogelijk is. Daarnaast is er veel aandacht voor de interne organisatie. Er is een enorme betrokkenheid en motivatie. Verbinden en bouwen, dat is de missie die we ons ten doel hebben gesteld. Misschien komt het nog zo ver dat we voor iedere gefinancierde auto een boom kunnen planten, dan helpen we zelfs heel praktisch mee aan de vergroening.”

Foto: Robin Britstra

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Santander Consumer Finance: verantwoord voorwaarts - Automobielmanagement.nl

Santander Consumer Finance: verantwoord voorwaarts

Branded Content

Al doet de bedrijfsnaam wellicht anders vermoeden, Santander verstrekt kredieten aan zowel de particuliere als aan de zakelijke klant voor de aanschaf van een auto. Santander doet dat al sinds 1963. Een keuze voor de lange termijn gebaseerd op ervaring en degelijkheid bij één van de grootste financiële instellingen ter wereld.

Miranda de Bruin is als ‘Head of Automotive Santander Consumer Finance Benelux’ verantwoordelijk voor de automotive activiteiten van Santander binnen de Benelux en licht toe: “Santander leent geld uit en heeft daarmee een maatschappelijke verantwoording”. Santander is aangesloten bij het ‘responsible banking’ initiatief van de Verenigde Naties. Dit initiatief draagt bij aan onder andere maatschappelijke participatie door middel van bijvoorbeeld vrijwilligerswerk door het personeel. “Ook het klimaat speelt een wezenlijk onderdeel in deze strategie, zo hebben wij initiatieven om het gebruik van plastic te reduceren en door de digitalisering binnen de organisatie wordt er minder papier gebruikt.”

Vergroening

“De vergroening vraagt ook om onverwachte investeringen bij onze klanten, bijvoorbeeld voor de aanschaf van een elektrische auto. Daarvoor is geld nodig, wij kunnen in die kapitaalsbehoefte voorzien. De condities zijn alom bekend, maar centraal hierin staat het persoonlijke contact tussen koper, verkoper en geldverschaffer. We zijn erin geslaagd om afgelopen jaar wederom de dealertevredenheid te laten stijgen. Per kanaal hebben wij een gespecialiseerde accountmanager aangesteld en vanaf het komende voorjaar voegen wij hier een interne sales support desk aan toe. Daarnaast ontzorgen wij de dealer met de online portal die wij afgelopen zomer geïmplementeerd hebben. Bij het afsluiten van een lening komen nogal wat administratieve zaken kijken en deze werden voorheen verzorgd door de verkoper. Maar het is een oud gegeven: een verkoper is nou eenmaal geen administrateur.”

Portal

Via de online portal kan de klant nu alle benodigde privégegevens, bankafschriften, kopieën van legitimatiebewijzen en salarisstroken uploaden in een beveiligde omgeving vertelt De Bruin. “De klant communiceert rechtstreeks met de geldverstrekker, waarmee een efficiënter en sneller proces gecreëerd is. Sinds de ingebruikname van deze portal is de definitieve goedkeuring voor een financieringsovereenkomst gemiddeld vijf dagen eerder rond dan voorheen. Een echte win-win situatie dus: meer vertrouwenwekkend voor de klant, minder rompslomp voor de verkoper c.q. dealer en een snellere afhandeling voor ons. Het voordeel is dat Santander een kortere lijn met de klant heeft, waardoor een persoonlijkere communicatie mogelijk is. Daarnaast is er veel aandacht voor de interne organisatie. Er is een enorme betrokkenheid en motivatie. Verbinden en bouwen, dat is de missie die we ons ten doel hebben gesteld. Misschien komt het nog zo ver dat we voor iedere gefinancierde auto een boom kunnen planten, dan helpen we zelfs heel praktisch mee aan de vergroening.”

Foto: Robin Britstra

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding