Spin werkt met zogenaamde ‘dockless’ steps die overal achtergelaten kunnen worden, een systeem dat in steden als Brussel en Parijs tot veel overlast en irritatie leidt. Het gemeentebestuur van de Franse hoofdstad heeft het aantal exploitanten van dit nieuwe vervoermiddel inmiddels al aan banden gelegd. Desalniettemin heeft Spin toch al een vergunning aangevraagd om ook te mogen opereren in Frankrijk. Ideeën om ook in Groot-Brittannië actief te worden, stuiten echter op het probleem dat de ‘electric scooter’ daar niet op de openbare weg is toegelaten.

Spin is tot nu toe alleen actief in de Verenigde Staten waar het naar eigen zeggen steps heeft rijden in 62 steden en op 20 universiteitscampussen. Omdat dit soort voertuigjes in de VS nog niet erg populair is, heeft de Ford-dochter vaak het rijk alleen. In Duitsland krijgt het echter te maken met stevige concurrentie van soortgenoten als Bird, Lime en Circ. Al met al zijn er zeker zeven startups voor dit soort micromobiliteit actief in Duitsland.

Ondertussen werkt Spin voortdurend aan het upgraden van de steps zelf. Binnenkort komt er een derde generatie uit met een groter frame, een wat bredere staplank, grotere banden en betere vering. Bovendien is het bereik van de batterijen opgevoerd naar rond de 60 kilometer.