Directeur van GO remarketing solutions, Michel van Roon, over het waarom van Car Service Plan: “Met onderhoudsabonnementen houd je alle potentiële aftersalesomzet binnen. Tegelijk houd je grip op de werkplaatsplanning. De spelregels van het bedrijf zet je naar jouw hand, in jouw voordeel. En de consument? Die is blij dat je hem ontzorgt.”

Onderhoud as a service

Abonnementen zijn inmiddels een geaccepteerd businessmodel, laat GO remarketing solutions weten. ‘Gemiddeld hebben consumenten elf abonnementen lopen. Bekende namen zijn Netflix, Spotify en HelloFresh. En vergeet ook de private leaseauto niet.’ De redenen waarom consumenten straks ook een abonnement afsluiten voor auto-onderhoud en aanverwante services hebben volgens het bedrijf te maken met betaalbaarheid, gemak en zekerheid. ‘Je betaalt kleine bedragen per maand en voorkomt hoge kosten op ongelegen momenten. Daarnaast ontvang je een uitnodiging van het autobedrijf zodra de auto onderhoud nodig heeft. Tot slot ben je zeker van je mobiliteit en weet je precies hoeveel je daarvoor betaalt’.

Gratis deelname

Directeur van GO remarketing, Erik Jacobs, over de kansen die dit voor het autobedrijf creëert: “Met Car Service Plan kan elk autobedrijf naar eigen smaak abonnementen creëren en exploiteren. Naast onderhoud, kunnen daarin ook mobiliteit of zomer- en winterchecks verwerkt worden. Het gebruik van Car Service Plan is gratis voor de ondernemer. Een bescheiden fee binnen het consumentenmaandtarief zorgt voor inkomsten bij de ontwikkelaar.”