Tesla Model 3 verkozen tot Zakenauto van het Jaar 2021

De Tesla Model 3 is woensdagavond gekroond tot Zakenauto van het Jaar 2021. Tijdens de Driving Business Awards van Automobiel Management in Muiden noemde de jury dat in meerdere opzichten memorabel. Voor het eerst na ruim drie decennia gaat de meest prestigieuze vakprijs in de zakenautowereld namelijk naar een elektrische auto. Als merk heeft Tesla zelfs de hele autowereld ‘opgeschud’ door onder leiding van Elon Musk een geheel eigen koers te varen. De onderscheiding van het meest veelbelovende nieuwe model – de Beste Nieuwkomer van het jaar – ging naar de Volkswagen Golf 8.

De wereld van de zakenauto maakt een revolutie mee. Onder invloed van maatschappelijk verantwoord ondernemen en zeker ook fiscale maatregelen kiezen ondernemers in plaats van de traditionele automodellen steeds vaker voor elektrisch rijden. Als er een auto is die deze trend illustreert, dan is het de Tesla Model 3. De Zakenauto van het Jaar 2021 is het visitekaartje van die transitie.

Eigen strategie

Juryvoorzitter Peter Brouwer benadrukt dat de autowereld er aanvankelijk enorm aan moest wennen. Als jong merk pakte Tesla de markt op haar geheel eigen wijze aan, maar het is duidelijk dat de rijders het geweldig vinden. De Model 3 was zelfs enige tijd de marktleider van ons land. Zeker de lease- en fleetwereld moesten aan de aanpak wennen.

“In details werden er vraagtekens gezet, zoals bij de aflevering en service. Aan de andere kant is het product zeer geliefd en is het eigen laadnetwerk van Tesla een belangrijke troefkaart. De Model 3 scoort ook prima cijfers in de kosten en overtuigt met zijn prestaties en praktische bruikbaarheid. Ook door een groot rijbereik.”

Tesla’s Nederlandse directeur Kim Liebregts reageert trots op de overwinning. “Fantastisch! Het is een waar statement dat een elektrische auto de titel ‘Zakenauto van het Jaar’ draagt. Niet alleen voor onze Model 3, maar ook voor het elektrisch rijden in het algemeen. We zijn megatrots op deze prijs, aangezien we vorig jaar Beste Nieuwkomer waren en dit jaar die belofte hebben waargemaakt.”

Golf 8 is Beste Nieuwkomer

Ook Volkswagen is duidelijk in de winning mood. Na de Polo vorig jaar scoort nu de Golf een belangrijke onderscheiding. De Golf 8 is tijdens de Driving Business Awards bekroond als Beste Nieuwkomer. Hij is de nieuwste incarnatie van een decennialang – acht autogeneraties zelfs – succesverhaal. Het valt de jury op dat Volkswagen een beetje afstapt van veilige kleine designstapjes die de voorgangers weloverwogen actueel hielden. Goed voor de restwaarde. De nieuwe Golf 8 neemt met zijn nieuwe ontwerp van buiten en van binnen forse stappen. Ook de techniek is flink opgewaardeerd. Volkswagen lijkt zich – zo meldt de jury – wat te verslikken in de revolutie van elektronica en connectiviteit, maar daar wordt aan gewerkt. Het wordt intrigerend om te zien hoe de Golf het gaat doen naast de niet veel duurdere elektrische ID.3.

Volkswagen-directeur Rinke van Keimpema: “Het is geweldig dat je met alweer de áchtste generatie van de Golf de Beste Nieuwkomer wordt. De Golf is bijna een eigen segment, met zeer trouwe rijders, maar spreekt ook nieuwe doelgroepen aan. In deze Golf 8 is heel veel geavanceerde techniek verwerkt. De rijder verwacht dat tegenwoordig ook, met name in de vorm van applicaties. Maar de connectiviteit omvat bijvoorbeeld ook de Car2X-techniek en een aantal andere nieuwe veiligheidstechnieken.”

Zakenauto van het Jaar is een praktijkprijs

De Zakenauto van het Jaar is geen beauty contest, maar een praktijkprijs. De auto’s moeten zich op alle ter zake doende gebieden in het dagelijks gebruik op de weg hebben bewezen, met name ook op het gebied van de kilometerkosten. De vakjury bestaat uit directieleden van grote leasemaatschappijen in Nederland (LeasePlan Nederland, Athlon Car Lease, Alphabet Nederland, ALD Automotive, International Car Lease Holding NL), vertegenwoordigers van grote fleetowners als CapGemini, onafhankelijke lease-experts en ervaren vakjournalisten. De jury wordt voorgezeten door de hoofdredacteur van het vakblad Automobiel Management (AM), de initiator van deze belangrijke prijs in de zakenautowereld. De allereerste Zakenauto van het Jaar-verkiezing werd al in 1987 gekozen: de Mercedes-Benz 190.

Reacties

1.Jammer dat het geen veilige, brandvrije auto is
2.Jammer dat de belastingbetaler dat weer betaalt

Geplaatst door: JP op
Tesla Model 3 verkozen tot Zakenauto van het Jaar 2021 - Automobielmanagement.nl

Tesla Model 3 verkozen tot Zakenauto van het Jaar 2021

De Tesla Model 3 is woensdagavond gekroond tot Zakenauto van het Jaar 2021. Tijdens de Driving Business Awards van Automobiel Management in Muiden noemde de jury dat in meerdere opzichten memorabel. Voor het eerst na ruim drie decennia gaat de meest prestigieuze vakprijs in de zakenautowereld namelijk naar een elektrische auto. Als merk heeft Tesla zelfs de hele autowereld ‘opgeschud’ door onder leiding van Elon Musk een geheel eigen koers te varen. De onderscheiding van het meest veelbelovende nieuwe model – de Beste Nieuwkomer van het jaar – ging naar de Volkswagen Golf 8.

De wereld van de zakenauto maakt een revolutie mee. Onder invloed van maatschappelijk verantwoord ondernemen en zeker ook fiscale maatregelen kiezen ondernemers in plaats van de traditionele automodellen steeds vaker voor elektrisch rijden. Als er een auto is die deze trend illustreert, dan is het de Tesla Model 3. De Zakenauto van het Jaar 2021 is het visitekaartje van die transitie.

Eigen strategie

Juryvoorzitter Peter Brouwer benadrukt dat de autowereld er aanvankelijk enorm aan moest wennen. Als jong merk pakte Tesla de markt op haar geheel eigen wijze aan, maar het is duidelijk dat de rijders het geweldig vinden. De Model 3 was zelfs enige tijd de marktleider van ons land. Zeker de lease- en fleetwereld moesten aan de aanpak wennen.

“In details werden er vraagtekens gezet, zoals bij de aflevering en service. Aan de andere kant is het product zeer geliefd en is het eigen laadnetwerk van Tesla een belangrijke troefkaart. De Model 3 scoort ook prima cijfers in de kosten en overtuigt met zijn prestaties en praktische bruikbaarheid. Ook door een groot rijbereik.”

Tesla’s Nederlandse directeur Kim Liebregts reageert trots op de overwinning. “Fantastisch! Het is een waar statement dat een elektrische auto de titel ‘Zakenauto van het Jaar’ draagt. Niet alleen voor onze Model 3, maar ook voor het elektrisch rijden in het algemeen. We zijn megatrots op deze prijs, aangezien we vorig jaar Beste Nieuwkomer waren en dit jaar die belofte hebben waargemaakt.”

Golf 8 is Beste Nieuwkomer

Ook Volkswagen is duidelijk in de winning mood. Na de Polo vorig jaar scoort nu de Golf een belangrijke onderscheiding. De Golf 8 is tijdens de Driving Business Awards bekroond als Beste Nieuwkomer. Hij is de nieuwste incarnatie van een decennialang – acht autogeneraties zelfs – succesverhaal. Het valt de jury op dat Volkswagen een beetje afstapt van veilige kleine designstapjes die de voorgangers weloverwogen actueel hielden. Goed voor de restwaarde. De nieuwe Golf 8 neemt met zijn nieuwe ontwerp van buiten en van binnen forse stappen. Ook de techniek is flink opgewaardeerd. Volkswagen lijkt zich – zo meldt de jury – wat te verslikken in de revolutie van elektronica en connectiviteit, maar daar wordt aan gewerkt. Het wordt intrigerend om te zien hoe de Golf het gaat doen naast de niet veel duurdere elektrische ID.3.

Volkswagen-directeur Rinke van Keimpema: “Het is geweldig dat je met alweer de áchtste generatie van de Golf de Beste Nieuwkomer wordt. De Golf is bijna een eigen segment, met zeer trouwe rijders, maar spreekt ook nieuwe doelgroepen aan. In deze Golf 8 is heel veel geavanceerde techniek verwerkt. De rijder verwacht dat tegenwoordig ook, met name in de vorm van applicaties. Maar de connectiviteit omvat bijvoorbeeld ook de Car2X-techniek en een aantal andere nieuwe veiligheidstechnieken.”

Zakenauto van het Jaar is een praktijkprijs

De Zakenauto van het Jaar is geen beauty contest, maar een praktijkprijs. De auto’s moeten zich op alle ter zake doende gebieden in het dagelijks gebruik op de weg hebben bewezen, met name ook op het gebied van de kilometerkosten. De vakjury bestaat uit directieleden van grote leasemaatschappijen in Nederland (LeasePlan Nederland, Athlon Car Lease, Alphabet Nederland, ALD Automotive, International Car Lease Holding NL), vertegenwoordigers van grote fleetowners als CapGemini, onafhankelijke lease-experts en ervaren vakjournalisten. De jury wordt voorgezeten door de hoofdredacteur van het vakblad Automobiel Management (AM), de initiator van deze belangrijke prijs in de zakenautowereld. De allereerste Zakenauto van het Jaar-verkiezing werd al in 1987 gekozen: de Mercedes-Benz 190.

Reacties

1.Jammer dat het geen veilige, brandvrije auto is
2.Jammer dat de belastingbetaler dat weer betaalt

Geplaatst door: JP op