De eindejaarsgesprekken vonden in november plaats bij ProMedia Group in Rotterdam. We ontvingen weer een breed scala aan oude bekenden, en opvallende nieuwe gezichten die zich voor het eerst een oliebolleninterview lieten smaken.

Nieuwe namen

Een van die nieuwe bedrijven is TrackJack dat zich de nummer één mag noemen in rittenregistratie. Het bedrijf wil zich in 2021 vooral gaan toeleggen op het verduurzamen van het Nederlandse wagenpark onder het motto ‘Green Driving’.

Een andere nieuwe naam in de Oliebollenspecial 2020 is dataleverancier Japiecars, dat ‘totale transparantie’ wil voor in- en verkopers van autobedrijven. De dataspecialisten zorgen ervoor dat gebruikers prijzen en kenmerken van auto’s met elkaar kunnen vergelijken.

Tot slot lichten we Autonamics uit. Dit Zwolse bedrijf is sinds twee jaar distributeur, importeur en ontwikkelaar van slimme elektronica als cruise control, alarmsystemen en voertuigvolgsystemen.

Oude bekenden waren er natuurlijk ook. Zo verwelkomden we wederom ABS Autoherstel, Bovemij, Doyen, Gaston Software, Hefra, R&W Batterijen en talloze andere specialisten. Daarnaast maakte een flink deel van onze gasten gebruik van de mogelijkheid om een telefonisch interview te doen in plaats van een gesprek op locatie in Rotterdam. Door corona waren de mogelijkheden hiervoor beperkt, en zo konden we toch veilig het gesprek aangaan.

Enorme drive

Wat in vrijwel al die gesprekken naar voren kwam is de enorme drive van iedereen om niet bij de pakken neer te gaan zitten, maar vooral kansen te pakken die zich aandienen. Zo is Bynco dit jaar gegroeid naar 6.000 auto’s in het aanbod en verkopen ze vier keer zoveel auto’s als in 2019. Volgens Fource-commercieel directeur Johan van der Hoeven slaat de aftermarketbranche zich goed door de coronacrisis en bij Doyen Auto Nederland grepen ze de kans om het concept AD garage nieuw leven in te blazen.