Het aantal EV’s in Nederland is vorig jaar rap gegroeid. Naar verwachting zal dit aantal in 2021 nog eens flink toenemen. Een van de merken die fors inzet op elektrische auto’s is Hyundai. Hoe zien de plannen eruit voor 2021? Wat zijn de grootste uitdagingen? En hoe spelen importeur en dealers in op de populariteit van EV’s? We vragen het aan Anne Lobbes, Manager Public Relations bij Hyundai Motor Netherlands.

Studiogasten

De opkomst van elektrische auto’s heeft vanzelfsprekend ook flinke gevolgen voor de aftermarket. In hoeverre is de toename van het aantal EV’s een bedreiging voor autobedrijven en -garages? En welke kansen dienen zich aan? We praten hier in de studio over door met Johan van der Hoeven, directeur van Fource, de grootste onderdelenleverancier van Nederland.

De tweede studiogast woensdagmiddag is Wierd Meijering, Algemeen Directeur van AVN Group. We blikken terug op 2020, het jaar dat gebruikte auto’s niet waren aan te slepen. En wat zijn de grootste uitdagingen en kansen voor autobedrijven voor 2021? Hoe zorg je ervoor dat je het juiste aanbod en het juiste aantal occasions kunt aanbieden? En welke manieren zijn er om je voorraad als autobedrijf te kunnen financieren?

Bekijk de uitzending hieronder, woensdag vanaf 16.00 uur:

Live te volgen

De uitzendingen staan tweemaal per maand op het programma en vinden plaats vanuit de studio van Automobiel Management in hartje Rotterdam. Meekijken kan live vanaf 16.00 uur op het AM YouTube-kanaal. De uitzendingen worden daar na afloop ook geplaatst zodat ze teruggekeken kunnen worden.