Algemeen directeur Piet Renses: “VWE heeft alles onder één dak en alles staat in het teken van het vereenvoudigen van de dagelijkse bedrijfsvoering en maximaliseren van het rendement. Met 150 enthousiaste medewerkers bedienen we inmiddels 10.000 autobedrijven. Vergelijk ons maar met een digitaal winkelcentrum voor het autobedrijf.”

Drie woorden

Bij VWE staan drie woorden centraal: automotive, data en platform. VWE biedt een platform dat het autobedrijf optimaal ondersteunt in alle aspecten van de bedrijfsvoering. “We richten ons voortdurend op de rendementsverbetering van onze klant, het autobedrijf. VWE biedt veel verschillende diensten die elkaar aanvullen en versterken. Die veelzijdigheid maakt het bedrijf uniek. Van RDW-diensten, verkoop, websites, import & export, financiering, remarketing, marktinzichten, voorspellende modellen tot aan eigen veilingen. We stellen ons steeds de vraag ‘waar wordt het autobedrijf beter van?’”

Keuzes maken

“We streven ernaar om ons ‘digitale winkelcentrum’ Mijn VWE van de juiste routing te voorzien en het dienstenpakket zo compleet mogelijk te maken, zodat elke ondernemer eenvoudig de juiste beslissingen kan nemen. VWE beschikt over een enorme hoeveelheid data, ervaringscijfers en algoritmen waarmee we autobedrijven inzicht bieden om keuzes te maken. Dagelijks worden alle gegevens aangevuld en geüpdatet naar de laatste, actuele stand van zaken. Wij kunnen u hiermee van dienst zijn”, aldus Piet Renses, die zelf afkomstig is uit een familie met een autobedrijf. De praktijk is hem met de paplepel ingegoten.

Automotive Trade Center

“Een tweede sterk groeiende VWE-activiteit is het Automotive Trade Center, kortweg ATC. Hier brengen we verkoper en koper samen op een onafhankelijk veil- en handelsplatform. ATC wordt veel gebruikt door leasemaatschappijen, fleetowners en occasionhandelaren uit binnen en buitenland. VWE ondersteunt in het transactieproces en geeft belangrijke informatie over de handelswaarde, voertuigstatus en marktvraag. Het is een heel flexibel en krachtig remarketingsysteem en bovendien internationaal georiënteerd”, aldus Renses, die nog even memoreert: “En de particulier vergeten we ook niet. Daarvoor hebben we Finnik, een app die de particulier antwoord geeft op al zijn vragen tijdens het kopen, rijden of verkopen van een auto. Dat Finnik goed gevonden wordt bewijzen de ruim 45 miljoen kenteken bevragingen per jaar”. Daarvoor is VWE, om uw dagelijkse bedrijfsvoering te vereenvoudigen en om uw rendement te verbeteren.

Dit artikel is verschenen in de AM Oliebollenspecial 2020.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding