Het in 2017 in Amsterdam gestarte bedrijf heeft in een nieuwe financieringsronde 24 miljoen euro opgehaald van onder meer De Hoge Dennen Capital dat ook in online-supermarkt Picnic zit, meldt het Financieel Dagblad. “Het kapitaal is nodig om talent aan te trekken, nieuwe kantoren te openen en aanloopverliezen te dekken,’’ vertelt mede-oprichter Quinten Selhorst. De aanschaf van een nieuwe scooter kost al snel zo’n 5000 euro. “Als we honderden e-scooters plaatsen in een nieuwe stad dan heeft het tijd nodig voordat mensen ze volop gebruiken en er geld verdiend wordt.’’ Felyx heeft inmiddels voor een aantal steden de vereiste vergunningen binnen maar kan vanwege de coronacrisis nog niet zeggen wanneer daar met de e-scooters gereden kan worden. Wel worden de activiteiten in Nederland en België de komende tijd alvast uitgebreid.

Onderdelen

Pe-Pe Parts, een B2B platform voor verkoop en distributie van onderdelen voor scooters en bromfietsen, is grotendeels overgenomen door investeringsmaatschappij Bencis. Het bedrijf had tot nu toe MKB Fonds als investeerder. Pe-Pe Parts bedient de aftermarket via een netwerk van meer dan 1.500 dealers, garages, distributeurs en vlooteigenaren. Het bedrijf importeert en distribueert een breed assortiment aan originele onderdelen en accessoires van merken als Piaggio, Vespa, Yamaha en Peugeot. Ook worden op maat gemaakte onderdelen en accessoires ontworpen en verkocht onder het eigen merk DMP. Daarnaast is Pe-Pe Parts specialist in oldtimer onderdelen en accessoires.

Bencis

Investeringsmaatschappij Bencis zal Pe-Pe Parts ondersteunen bij het uitbouwen van haar leidende positie in de aftermarket voor onderdelen en accessoires in Nederland en bij het uitbreiden naar het buitenland. “Met levering binnen 24 uur, een breed en up-to-date assortiment, gemakkelijke online bestelling en kwaliteitsservice, is Pe-Pe Parts goed gepositioneerd voor verdere groei en om te profiteren van trends zoals elektrificatie, deelscooters en thuisbezorging die de markt voor scooters en bromfietsen vormgeven,’’ aldus de nieuwe eigenaar.

Lees ook:
Defensie maakt van dienstauto deelauto
Auto blijft ook in de toekomst dominant vervoermiddel