De oplossing is vooral bedoeld voor particulieren die een tweedehands personenauto aanschaffen van drie tot acht jaar oud met maximaal 100.000 kilometer op de teller. “Eén van de grootste ergernissen is dat je tijdens een apk-keuring of periodieke onderhoudsbeurt geconfronteerd wordt met onverwacht hoge kosten”, benadrukt Robert Spaan van Aon, dienstverlener op het gebied van risico-, pensioen- en gezondheidsoplossingen. “Het is niet voor niets dat private lease steeds populairder wordt. Met Care to Drive bieden we via de autodealer dezelfde zekerheid voor een vast bedrag per maand, maar dan met je eigen tweedehandsauto en zonder een BKR-registratie.”

Alle mechanische en elektrische onderdelen vallen binnen het pakket. Onderdelen aan de ‘buitenkant’ van de auto, zoals glas, banden en de lak niet. Van beperkingen zoals een eigen risico en een claimlimiet is geen sprake. De oplossing wordt via geselecteerde autodealers in abonnementsvorm verstrekt aan klanten die een tweedehandsauto aanschaffen. Het maandbedrag hangt af van factoren zoals de leeftijd van de auto, het aantal gereden en verwachte kilometers, het type voertuig en de eventuele aanwezigheid van fabrieksgarantie.

Tijdig onderhoud inplannen

Klanten die een abonnement afsluiten, krijgt een kastje in de auto ingebouwd waarmee allerlei technische data en het rijgedrag wordt bijgehouden. Op basis hiervan kan de dealer tijdig onderhoud of reparaties inplannen, nog voordat een mogelijk defect ontstaat.

“Particulieren met een tweedehandsauto hebben te maken met verschillende partijen die bijvoorbeeld schade repareren of pechhulp vergoeden. Met Care to Drive is dat verleden tijd en zijn de dealers dé partij waarbij zij terecht kunnen en die ook nog eens het onderhoud aan het voertuig op basis van data uitvoert, nog voordat problemen ontstaan. Dat komt de relatie tussen de dealers en de klanten ten goede in plaats van een one stop shop-functie, waar particulieren een auto kopen die zij vervolgens ergens anders laten onderhouden of repareren.”