Duitse koffieketen biedt ook auto-abonnement

Bij de grote Duitse koffieketen Tchibo kan je nu ook een abonnement nemen op een Tesla Model 3 of een Fiat 500. De Tesla kost 777 euro per maand inclusief 10.000 vrije kilometers bij een looptijd van 12 of 24 maanden. Voor de Fiat 500E Icon moet inclusief 13.000 kilometers maandelijks 289 euro worden neergeteld bij een looptijd van 13 maanden.

Tchibo telt in Duitsland 550 vestigingen waarvan 500 met een koffiebar. Daarnaast zijn er 320 vestigingen in onder meer Oostenrijk, Polen, Hongarije en Turkije. Tchibo verkoopt sinds enige tijd ook andere artikelen en voegt daar nu auto’s aan toe. Belangstellenden kunnen de auto online boeken. Aflevering gebeurt op één van zes locaties in Duitsland of voor eenmalig 199 euro aan huis. In de abonnementsprijs is alles verder inbegrepen, meldt het bedrijf. De klant moet dan alleen nog voor de oplaadkosten betalen.

40 procent groei

“Met deze actie kunnen we klanten van Tchibo exclusieve auto-abonnementen aanbieden die een ongecompliceerde en risicoloze instap in de elektromobiliteit mogelijk maakt,’’ zegt Robert Pauly die bij Tchibo de titel Head of Opportunities & Cooperations voert. Hij voorspelt dat het marktaandeel van deze vorm van autorijden tot 2030 met 40 procent zal toenemen.

Lees ook:
VW introduceert kortlopend auto-abonnement

Duitse koffieketen biedt ook auto-abonnement - Automobielmanagement.nl

Duitse koffieketen biedt ook auto-abonnement

Bij de grote Duitse koffieketen Tchibo kan je nu ook een abonnement nemen op een Tesla Model 3 of een Fiat 500. De Tesla kost 777 euro per maand inclusief 10.000 vrije kilometers bij een looptijd van 12 of 24 maanden. Voor de Fiat 500E Icon moet inclusief 13.000 kilometers maandelijks 289 euro worden neergeteld bij een looptijd van 13 maanden.

Tchibo telt in Duitsland 550 vestigingen waarvan 500 met een koffiebar. Daarnaast zijn er 320 vestigingen in onder meer Oostenrijk, Polen, Hongarije en Turkije. Tchibo verkoopt sinds enige tijd ook andere artikelen en voegt daar nu auto’s aan toe. Belangstellenden kunnen de auto online boeken. Aflevering gebeurt op één van zes locaties in Duitsland of voor eenmalig 199 euro aan huis. In de abonnementsprijs is alles verder inbegrepen, meldt het bedrijf. De klant moet dan alleen nog voor de oplaadkosten betalen.

40 procent groei

“Met deze actie kunnen we klanten van Tchibo exclusieve auto-abonnementen aanbieden die een ongecompliceerde en risicoloze instap in de elektromobiliteit mogelijk maakt,’’ zegt Robert Pauly die bij Tchibo de titel Head of Opportunities & Cooperations voert. Hij voorspelt dat het marktaandeel van deze vorm van autorijden tot 2030 met 40 procent zal toenemen.

Lees ook:
VW introduceert kortlopend auto-abonnement