Tchibo telt in Duitsland 550 vestigingen waarvan 500 met een koffiebar. Daarnaast zijn er 320 vestigingen in onder meer Oostenrijk, Polen, Hongarije en Turkije. Tchibo verkoopt sinds enige tijd ook andere artikelen en voegt daar nu auto’s aan toe. Belangstellenden kunnen de auto online boeken. Aflevering gebeurt op één van zes locaties in Duitsland of voor eenmalig 199 euro aan huis. In de abonnementsprijs is alles verder inbegrepen, meldt het bedrijf. De klant moet dan alleen nog voor de oplaadkosten betalen.

40 procent groei

“Met deze actie kunnen we klanten van Tchibo exclusieve auto-abonnementen aanbieden die een ongecompliceerde en risicoloze instap in de elektromobiliteit mogelijk maakt,’’ zegt Robert Pauly die bij Tchibo de titel Head of Opportunities & Cooperations voert. Hij voorspelt dat het marktaandeel van deze vorm van autorijden tot 2030 met 40 procent zal toenemen.

Lees ook:
VW introduceert kortlopend auto-abonnement