Voormalig horeca-ondernemer Richard van den Hoeven (43) en compagnon Wouter Reinders (44) zijn in de zomer van 2020 gestart met Carsub. Ook hebben ze Egge Selles, voormalig COO/ CEO van onder andere AUTOproff Nederland en BCA Autoveiling aan zich verbonden. Selles gelooft in het auto-abonnement en doet mee, ‘omdat de klantvraag hiernaar groot is en de automotive wereld moet veranderen. En dit is het soort verandering om vraag en aanbod anders met elkaar te verbinden”.

Geen bijtelling

In samenwerking met dealers worden de auto’s aangeboden. Carsub onderscheidt zich naar eigen zeggen met een auto-abonnement vanwege het flexibele karakter. Een 30 dagen opzegtermijn zorgt dat klanten, wanneer ze willen, van auto kunnen wisselen. Ook zakelijk is het interessant, denken de oprichters, vanwege de opmars van het mobiliteitsbudget. “En misschien wel de belangrijkste, maar zeker het prettigst, werknemers hoeven geen bijtelling voor een (privé) auto abonnement te betalen,” aldus Reinders.

Lees ook:
Na Volvo komt nu ook Lexus met een auto-abonnement
VW introduceert kortlopend auto-abonnement