Doe mee! Enquête Nationaal Zakelijke Mobiliteitsonderzoek 2021 geopend

Waar ligt de mobiliteitsbehoefte van werkgevers en werknemers in deze coronatijd en hoe ontwikkelt die zich komende tijd? Op die vragen wordt een antwoord gezocht in het Nationaal Zakelijke Mobiliteitsonderzoek 2021. Bedrijven en zakelijke reizigers kunnen hun ervaringen vanaf nu delen in een enquête.

Lege wegen en amper OV-reizigers. De impact van de coronacrisis staat velen nog vers op het netvlies. Het dieptepunt lijkt achter ons te liggen en inmiddels wordt de impact van het virus op onze mobiliteit zichtbaarder. Desalniettemin blijven er vraagtekens rijzen. Blijven we daadwerkelijk twee tot drie dagen thuiswerken? Vertrouwen we het OV weer? Is de pandemie inderdaad het vliegwiel voor Mobility as a Service? Op die vragen gaat het Nationaal Zakelijke Mobiliteitsonderzoek (NZMO) straks dieper in.

Grootschalig onderzoek

Het NZMO is een jaarlijks terugkerend grootschalig onderzoek onder zakelijke reizigers en werkgevers. VMS | Insight is uitvoerder ervan en doet dit in opdracht van vakblad Automobiel Management en samenwerkingspartners RDC, VNA, NS en RET.

Het is alweer de dertiende editie van het onderzoek, dat destijds begon als Nationaal Zakenauto Onderzoek. Vorig jaar haakten NS en RET aan en daarmee kwam er voor het eerst aandacht voor zakelijk gebruikt openbaar vervoer. Met die focusverlegging is geprobeerd om aansluiting te zoeken bij de veranderingen in de mobiliteitswereld. Om de impact van de coronacrisis op mobiliteit goed in beeld te brengen, is het onderzoek vorig jaar eenmalig extra groot aangepakt. In plaats van de gebruikelijke ene meting vonden er drie plaats, elke keer onder in totaal 3.000 zakelijke reizigers en 500 bedrijven.

Twee delen

Het Nationaal Zakelijke Mobiliteitsonderzoek bestaat uit twee delen: een onderzoek onder zakelijke reizigers en een onderzoek onder bedrijven/werkgevers met medewerkers die zakelijk reizen. Hiermee willen de onderzoekers een zo compleet mogelijk beeld schetsen. Immers: veel zakelijke reizigers zijn afhankelijk van de mogelijkheden van hun werkgever. En tegelijk willen veel bedrijven weer tegemoet komen aan de behoeftes van hun medewerkers.

Zakelijke reizigers: https://nl.research.net/r/NZMO_2021_reizigers_ProMedia

Bedrijven: https://nl.research.net/r/NZMO_2021_bedrijven_ProMedia

Het invullen kost maximaal 15 minuten. Door mee te doen maak je kans op een iPad, een voucher voor een weekendje weg of een week een cabrio rijden.

Doe mee! Enquête Nationaal Zakelijke Mobiliteitsonderzoek 2021 geopend - Automobielmanagement.nl

Doe mee! Enquête Nationaal Zakelijke Mobiliteitsonderzoek 2021 geopend

Waar ligt de mobiliteitsbehoefte van werkgevers en werknemers in deze coronatijd en hoe ontwikkelt die zich komende tijd? Op die vragen wordt een antwoord gezocht in het Nationaal Zakelijke Mobiliteitsonderzoek 2021. Bedrijven en zakelijke reizigers kunnen hun ervaringen vanaf nu delen in een enquête.

Lege wegen en amper OV-reizigers. De impact van de coronacrisis staat velen nog vers op het netvlies. Het dieptepunt lijkt achter ons te liggen en inmiddels wordt de impact van het virus op onze mobiliteit zichtbaarder. Desalniettemin blijven er vraagtekens rijzen. Blijven we daadwerkelijk twee tot drie dagen thuiswerken? Vertrouwen we het OV weer? Is de pandemie inderdaad het vliegwiel voor Mobility as a Service? Op die vragen gaat het Nationaal Zakelijke Mobiliteitsonderzoek (NZMO) straks dieper in.

Grootschalig onderzoek

Het NZMO is een jaarlijks terugkerend grootschalig onderzoek onder zakelijke reizigers en werkgevers. VMS | Insight is uitvoerder ervan en doet dit in opdracht van vakblad Automobiel Management en samenwerkingspartners RDC, VNA, NS en RET.

Het is alweer de dertiende editie van het onderzoek, dat destijds begon als Nationaal Zakenauto Onderzoek. Vorig jaar haakten NS en RET aan en daarmee kwam er voor het eerst aandacht voor zakelijk gebruikt openbaar vervoer. Met die focusverlegging is geprobeerd om aansluiting te zoeken bij de veranderingen in de mobiliteitswereld. Om de impact van de coronacrisis op mobiliteit goed in beeld te brengen, is het onderzoek vorig jaar eenmalig extra groot aangepakt. In plaats van de gebruikelijke ene meting vonden er drie plaats, elke keer onder in totaal 3.000 zakelijke reizigers en 500 bedrijven.

Twee delen

Het Nationaal Zakelijke Mobiliteitsonderzoek bestaat uit twee delen: een onderzoek onder zakelijke reizigers en een onderzoek onder bedrijven/werkgevers met medewerkers die zakelijk reizen. Hiermee willen de onderzoekers een zo compleet mogelijk beeld schetsen. Immers: veel zakelijke reizigers zijn afhankelijk van de mogelijkheden van hun werkgever. En tegelijk willen veel bedrijven weer tegemoet komen aan de behoeftes van hun medewerkers.

Zakelijke reizigers: https://nl.research.net/r/NZMO_2021_reizigers_ProMedia

Bedrijven: https://nl.research.net/r/NZMO_2021_bedrijven_ProMedia

Het invullen kost maximaal 15 minuten. Door mee te doen maak je kans op een iPad, een voucher voor een weekendje weg of een week een cabrio rijden.