BMW-dealer Dusseldorp is sinds april van dit jaar aangesteld als importeur van Alpina in Nederland. De door Alpina geleverde BMW’s staan vooral bekend om hun ongekende power. Wat motiveert Dusseldorp om in deze tijd van vergroening en elektrificatie nog aan zo’n avontuur te beginnen? We vroegen het commercieel directeur Arie Ruitenbeek.

Carlos Tavares over de toekomst van Stellantis

Het mobiliteitsspeelveld verandert met de recente Green New Deal enorm. Hoe kijkt CEO Carlos Tavares namens de vele Stellantis-merken naar de ontstane situatie? Wat zijn de vooruitzichten voor de industrie en meer specifiek de Stellantis Group?

Op het pand van voormalig Mitsubishi- en Hyundai-dealer Auto Mido in Doetinchem prijkt sinds kort het Vakgarage-logo. Eigenaar Niek Herwers maakte de overstap van het dealerschap naar universeel autobedrijf onder de Vakgarage-vlag. Waarom heeft hij voor deze formule gekozen en wat zijn de eerste ervaringen?

Deze zomer werd Andrea Carlucci bij Toyota Motor Europe aangesteld als vice-president product planning en marketing, met de taak om de uitwerking van Toyota’s elektrificatie aan te sturen. De route naar zero emission is voor de komende vijf tot tien jaar een hot topic. Met het nieuwe submerk bZ als spil.

Auto’s verkopen in het winkelcentrum

Na een ingrijpende, jarenlange verbouwing opende eerder dit jaar ‘Westfield, Mall of the Netherlands’ in Leidschendam, vlakbij Den Haag. Tussen alle fraaie winkelconcepten staan we ineens voor een vestiging van Wittebrug, de van oudsher vertrouwde VAG-dealer in de regio. Hè? Hier? Hoe komen ze erop? Tijd voor een gesprek met sales manager Antoine Linderhof.

De slogan van Fastned “Move FAST, deliver WOW” dekt de filosofie, werkwijze én ontstaansgeschiedenis van het bedrijf mooi af. Want terwijl veel andere partijen lange tijd afwachtten tot er genoeg elektrische auto’s op de weg reden, wilde Fastned het kip-ei probleem oplossen en daarmee de vraag naar snelladen voor zijn. Ruim baan voor Fastned dus, dat in 2012 dankzij een openbare verdelingsprocedure door Rijkswaterstaat 201 locaties langs de snelweg in Nederland verkreeg.

Het succes van de Golf

De Volkswagen Golf werd door Automobiel Management uitgeroepen tot Occasion van het Jaar 2021. De prijs werd uitgereikt tijdens het AM Remarketing Event 2021 dat in juli plaatsvond bij InnStyle in Maarssen. De dominantie van Volkswagen op de markt van gebruikte auto’s nam afgelopen jaar verder toe. Niet alleen dankzij dit model, maar ook dankzij zijn broertje uit het B-segment, de Polo.

Particulieren die een tweedehands auto aanschaffen kunnen sinds kort bij een aantal dealers kiezen voor CareToDrive. Voor een vast bedrag per maand hoeven ze zich voortaan geen zorgen meer te maken over onverwachte reparatie- en onderhoudskosten. Ook APK, pechhulp en vervangend vervoer zijn gedekt. “Deze oplossing is niet alleen heel interessant voor de klant, maar biedt ook grote kansen voor de dealer”, vertelt Robert Spaan van Aon, de partij achter de nieuwe dienst.

Dit en nog veel meer deze maand in de nieuwste editie van Automobiel Management!

Ga voor een abonnement op Automobiel Management naar: www.automobielmanagement.nl/abonneren/