Tesla verhuist hoofdkwartier naar Texas

Tesla gaat haar hoofdkwartier verhuizen van Palo Alto in Californië naar Austin in Texas. De kantoren komen daar naast de nieuwe gigafactory die Tesla aan het bouwen is. Dat heeft CEO Elon Musk bevestigd tijdens de laatste aandeelhoudersvergadering.

Europese 'gigafabriek' Tesla komt bij Berlijn

Tesla is in 2003 opgericht in Palo Alto maar Musk ligt de laatste tijd herhaaldelijk in de clinch met de autoriteiten daar. Vorig jaar weigerde hij geruime tijd om het coronaverbod op het werken in fabriek of kantoor uit te voeren. Toen dreigde hij er al mee het hele hoofdkwartier naar Texas over te brengen.

Te duur

Musk voegt daar nu aan toe dat wonen in Palo Alto en de omgeving voor veel van zijn werknemers te duur is geworden. Zelf is hij al een tijd geleden verhuisd naar Texas waar de belastingen een stuk lager liggen. Hij benadrukte wel dat de fabrieken in Fremont blijven: “Voor alle duidelijkheid, we blijven onze activiteiten in Californië uitbreiden. Dit gaat niet over het verlaten van Californië.’’ Het plan is zelfs om de capaciteit in Fremont binnen afzienbare tijd met 50 procent op te voeren.

Lees ook:
AutoScout24: 45 procent van de Nederlanders overweegt een elektrische of hybride auto

Tesla verhuist hoofdkwartier naar Texas - Automobielmanagement.nl

Tesla verhuist hoofdkwartier naar Texas

Tesla gaat haar hoofdkwartier verhuizen van Palo Alto in Californië naar Austin in Texas. De kantoren komen daar naast de nieuwe gigafactory die Tesla aan het bouwen is. Dat heeft CEO Elon Musk bevestigd tijdens de laatste aandeelhoudersvergadering.

Europese 'gigafabriek' Tesla komt bij Berlijn

Tesla is in 2003 opgericht in Palo Alto maar Musk ligt de laatste tijd herhaaldelijk in de clinch met de autoriteiten daar. Vorig jaar weigerde hij geruime tijd om het coronaverbod op het werken in fabriek of kantoor uit te voeren. Toen dreigde hij er al mee het hele hoofdkwartier naar Texas over te brengen.

Te duur

Musk voegt daar nu aan toe dat wonen in Palo Alto en de omgeving voor veel van zijn werknemers te duur is geworden. Zelf is hij al een tijd geleden verhuisd naar Texas waar de belastingen een stuk lager liggen. Hij benadrukte wel dat de fabrieken in Fremont blijven: “Voor alle duidelijkheid, we blijven onze activiteiten in Californië uitbreiden. Dit gaat niet over het verlaten van Californië.’’ Het plan is zelfs om de capaciteit in Fremont binnen afzienbare tijd met 50 procent op te voeren.

Lees ook:
AutoScout24: 45 procent van de Nederlanders overweegt een elektrische of hybride auto