Het tweede model borduurt voort op de technologie die de Helmondse autofabrikant ontwikkelde voor de Lightyear One, en zal in Europa, de VS en andere wereldmarkten beschikbaar zijn vanaf 30.000 euro.
Transitie
Lex Hoefsloot, oprichter en CEO bij Lightyear: “LeasePlan is al sinds 2018 een sterke partner van ons. LeasePlan loopt voorop in de transitie naar schone voertuigen die minder afhankelijk zijn van de laadinfrastructuur, waardoor ook grote investeringen in de laadinfrastructuur worden voorkomen. We werken samen om een uniek voertuig op de markt te brengen, dat daadwerkelijk duurzaam is.”
Abonnement
Tex Gunning, CEO bij LeasePlan: “LeasePlan en Lightyear lopen samen voorop door ‘s werelds eerste abonnementsmodellen voor auto’s op zonne-energie aan te bieden. Met Lightyear is range anxiety verleden tijd, net als het moeten vinden van een beschikbaar laadpunt. Dit is een enorme doorbraak in het elimineren van uitstoot van wegvervoer.”
Lees ook:
Lightyear ontvangt 3,8 miljoen euro subsidie voor ontwikkeling zonnedaken