Spyker Cars haalt over 2010 een eenmalige boekwinst van 77,9 miljoen euro op de aankoop van Saab van het Amerikaanse General Motors (GM), aldus een mededeling van het bedrijf. Spyker betaalde aan GM 54,4 miljoen euro voor Saab. Uit een analyse van de waarde van de activiteiten is echter gebleken dat deze 77,9 miljoen euro hoger ligt. Dit bedrag moet Spyker als winst boeken in 2010, onder de IFRS-boekhoudregels. Topman Victor Muller van Spyker Cars denkt dat sportwagenfabrikant Spyker zal floreren als een apart en niet-beursgenoteerd bedrijf. Dat zei hij eind februari in een toelichting op de verkoop van Spyker aan de Russische investeerder Vladimir Antonov voor maximaal 32 miljoen euro. “Het voelt erg goed om Spyker te verkopen. Het bedrijf zal floreren buiten de groep”, aldus Muller. Ook het Zweedse autobedrijf Saab, onderdeel van het beursgenoteerde Spyker Cars, zal naar zijn zeggen profiteren. Spyker zal geen beroep meer doen op de kasmiddelen van Saab en de focus komt volledig te liggen op het Zweedse merk, zei Muller.Volgens de topman heeft de verkoop geen gevolgen voor de Nederlandse werknemers van de sportwagenfabrikant. Branche 
Verder blijft Muller nauw betrokken bij Spyker en zullen de sportwagens bij de Saab-dealer te vinden zijn. “Saab-dealers blijven hun deuren openzetten voor Spyker.” Volgens Muller lopen er nog discussies over een naamsverandering van het huidige Spyker Cars. Op de algemene aandeelhoudersvergadering in mei zal een nieuwe naam worden aangekondigd. Het is nog niet zeker of ook een notering in Stockholm wordt aangevraagd nadat Spyker is verkocht. “Het wordt wel duidelijker voor aandeelhouders als wordt belegd in één autobedrijf in plaats van twee.” Muller ontkende dat er een grote aandelenemissie aan zit te komen om schulden van Saab bij het voormalige moederconcern General Motors af te lossen, zoals de Vereniging van Effectenbezitters (VEB) verwacht. “Dat is complete onzin. VEB kent de feiten niet. Een emissie is niet erg waarschijnlijk.”
Europese gouden gidsen in TomTomTomTom gaat automobilisten alle informatie van de Telefoongids & Gouden Gids en soortgelijke gidsen in heel Europa voorschotelen. Eind dit jaar kan het 45 miljoen adresgegevens van hotels, betaalmachines, artsen en supermarkten aanbieden. “We hebben de ambitie om ook in de VS beginnen”, kondigt directeur Lucien Groenhuijzen van TomTom aan. De Europese ’gouden