TU Delft wint Formula Student 2013 met e-raceauto

Een door Volkswagen AG ondersteund team van de TU Delft heeft afgelopen weekeinde de Formula Student 2013 gewonnen op het circuit van het Duitse Hockenheim.

Met hun elektrische raceauto versloegen de aankomende Delftse ingenieurs 39 concurrerende teams in de categorie ‘electric’. TU Delft won voor de derde maal de internationale competitie voor experimentele voertuigen. In totaal namen 115 teams deel met drieduizend studenten uit twintig landen. De wedstrijd werd georganiseerd door de Vereniging van Duitse Ingenieurs VDI. Het om een  acceleratietest, een rit over een onverhard parcours, een duurtest en een zuinigheidstest. Ook moesten de studenten een businessplan met kostenberekening presenteren.

Volkswagen neemt jaarlijks ongeveer tienduizend ingenieurs van diverse Europese opleidingen in dienst. Thomas Lieber, hoofd van Elektrische Aandrijving bij Volkswagen, beschouwt de Formula Student als een goede test voor aankomend talent. Volkswagen ondersteunde behalve de studenten van de TU Delft ook de teams van Leibniz-universiteit in Hannover, de technische universiteit in Braunschweig, de hogeschool Ostfalia en de RWTH Aachen.

 

Wordt de elektrische BMW i3 een succes? Stem mee op de poll op de homepage van deze website. 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

TU Delft wint Formula Student 2013 met e-raceauto - Automobielmanagement.nl

TU Delft wint Formula Student 2013 met e-raceauto

Een door Volkswagen AG ondersteund team van de TU Delft heeft afgelopen weekeinde de Formula Student 2013 gewonnen op het circuit van het Duitse Hockenheim.

Met hun elektrische raceauto versloegen de aankomende Delftse ingenieurs 39 concurrerende teams in de categorie ‘electric’. TU Delft won voor de derde maal de internationale competitie voor experimentele voertuigen. In totaal namen 115 teams deel met drieduizend studenten uit twintig landen. De wedstrijd werd georganiseerd door de Vereniging van Duitse Ingenieurs VDI. Het om een  acceleratietest, een rit over een onverhard parcours, een duurtest en een zuinigheidstest. Ook moesten de studenten een businessplan met kostenberekening presenteren.

Volkswagen neemt jaarlijks ongeveer tienduizend ingenieurs van diverse Europese opleidingen in dienst. Thomas Lieber, hoofd van Elektrische Aandrijving bij Volkswagen, beschouwt de Formula Student als een goede test voor aankomend talent. Volkswagen ondersteunde behalve de studenten van de TU Delft ook de teams van Leibniz-universiteit in Hannover, de technische universiteit in Braunschweig, de hogeschool Ostfalia en de RWTH Aachen.

 

Wordt de elektrische BMW i3 een succes? Stem mee op de poll op de homepage van deze website. 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding