De versterking van de trainingsinfrastructuur van Mercedes-Benz in China gaat hand in hand met het tempo van de groei van het  dealernetwerk in China. Gedurende dit jaar zullen er honderd nieuwe dealers worden geopend waardoor er eind dit jaar ruim vierhonderd dealers van Mercedes in China zullen zijn. "Nu we middenin dit grootste dealernetwerkplan ooit zitten, moeten we zorgdragen voor ‘retail excellence’. Dat is essentieel voor onze duurzame ontwikkeling in China", meent Hubertus Troska, in de raad van bestuur van Daimler verantwoordelijk voor China.  "Onze nieuwe trainingsfaciliteit in Shanghai toont onze betrokkenheid met de Chinese klanten en toont onze ambitie om de lat op het gebied van sales en service heel hoog te leggen."    

De nieuwe faciliteit in Shanghai zorgt samen met vier andere trainingscentra in Beijing, Guangzhou, Xi’an en Chengdu voor een totaalaanbod van 220 duizend trainingsdagen. Het nieuwe centrum is ruim elfduizend vierkante meter groot.  "De dealer is de poort naar ons merk en bij de dealer verwacht de klant een excellente ervaring met de producten en de services van Mercedes-Benz",  vindt Nicolas Speeks. Hij is ceo van Beijing Mercedes-Benz Sales Services.
Mercedes-Benz verzorgt sinds 1996 trainingsprogramma’s in China.